Inici  /  Noticies   /  OBERTES LES INSCRIPCIONS DEL 4RT CURS TEÒRIC I PRÀCTIC D’HORTICULTURA A L’HORTA DE CAN SANGLAS DE MANLLEU.

Ja estan obertes les inscripcions al 4rt curs teòric i pràctic d’horticultura a l’horta de Can Sanglas. Fins ara les tres anteriors edicions del curs han comptat amb una gran acollida de públic amb més de 120 alumnes que han après unes pràctiques d’horticultura de la mà d’en Pere Crosas i d’en Miquel Bonet. És per aquest motiu que els organitzadors: la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Manlleu, el Museu Industrial del Ter i el Grup de Defensa del Ter continuen la iniciativa, impulsada ara fa 3 anys, amb la que serà la quarta edició.
El curs començarà el proper 21 de febrer a les 10h del matí al Museu Industrial del Ter amb la primera de les nou sessions que impartirà, els dissabtes al matí cada quinze dies, Pere Crosas, professor de biologia de l’Institut Antoni Pous de Manlleu, amb la col·laboració de Miquel Bonet, tècnic en agricultura ecològica. El curs vol continuar amb la filosofia de les darreres edicions, és a dir, acostar l’horticultura de forma pràctica a tots aquells que hi estiguin interessats, però al mateix temps recuperant puntualment unes pràctiques i un paisatge propis del nostre entorn.
La darrera sessió del curs es farà el 13 de juny, però els alumnes podran continuar treballant a les parcel·les fins que s’hagi fet la collita dels espais treballats.

CONTINGUTS DE LES SESSIONS TEÒRIQUES:
– Característiques i estructura del sòl per a un bon conreu de plantes hortícoles.
– Importància de la fauna i microorganismes del sòl. El seu metabolisme indispensable pel creixement de les plantes.
– Fertilització del sòl en l?agricultura biològica.
– Les herbes que creixen en els horts.
– Plantes hortícoles i, les seves formes de reproducció.
– El compostatge casolà i les restes del conreu de l?hort.
– Les causes del parasitisme, resistència de les plantes i tractaments.
– Plantes culinàries i medicinals.
– Normes del conreu biològic.
– Introducció a la permacultura.

El preu del curs és de 45€, estudiants i jubilats 30€. Per les inscripcions només cal posar-se en contacte amb el Museu Industrial del Ter a través del correu electrònic [email protected] o bé trucant al 93 851 51 76.