Inici  /  Noticies   /  EL FONS AUDIOVISUAL DE CARLES MOLIST A LA MOSTRA DE CINEMA ETNOGRÀFIC

EL FONS AUDIOVISUAL DE CARLES MOLIST A LA MOSTRA DE CINEMA ETNOGRÀFIC

La primavera del 2016 el Museu del Ter va rebre la donació del material fílmic del fotògraf i activista cultural manlleuenc Carles Molist i Carrera (1949-1997), i s’afegeix a l’ingent fons fotogràfic gestionat per la Biblioteca de Manlleu. La donació consta de 458 enregistraments audiovisuals en diferents formats: VHS (221); Beta (89); U-matic (83); Super 8 (65); Compact Disk (1). Es tracta d’imatges de finals dels anys setanta i els anys vuitanta i noranta del segle XX, principalment de Manlleu.

En Carles Molist va ser un dels fotògrafs que millor va captar el Manlleu de la transició. Amb la càmera sempre a punt, en Carles va captar amb fotografies i filmacions la quotidianitat d’uns anys que es van iniciar ara fa 40 anys amb la celebració de les primeres eleccions democràtiques després del franquisme.

Les filmacions recullen temàtiques molt variades. Hi destaca el teatre, ja que Carles Molist era un membre molt actiu del Teatre Centre. Però bona part de la vida social i cultural manlleuenca hi és representada: l’esport, les variades festes i fires, de les més importants a les més petites, esdeveniments singulars, activitats d’entitats i empreses locals, les colònies d’estiu, etc…

En el marc de la 7a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic el dijous 26 d’octubre a les 20h el Museu del Ter serà l’escenari de la projecció “Carles Molist filma el Manlleu de la Transició” a càrrec de Núria Silvestre i Magda Bassas (Biblioteca de Manlleu) amb una selecció significativa de fragments de la part del fons que ja ha estat digitalitzada. La sessió, s’organitza conjuntament amb la Biblioteca de Manlleu, que des de l’any 2013 gestiona el seu llegat fotogràfic, amb més de 180.000 negatius i 20.000 fotografies en paper dels que se n’han digitalitzat aproximadament un 30%. El seu coneixement del personatge i el fons fotogràfic ens ajudaran a aproximar-nos Carles Molist.