Inici  /  Noticies   /  QUI TÉ POR DE LA MÚSICA CLÀSSICA?: CONFERÈNCIES MUSICALS AL MUSEU DEL TER

QUI TÉ POR DE LA MÚSICA CLÀSSICA?: CONFERÈNCIES MUSICALS AL MUSEU DEL TER

La música torna al Museu del Ter amb un nou cicle de conferències musicals “Qui té por de la música clàssica?” de la mà d’importants divulgadors en la matèria com són Joan Vives, Jordi Domènech, Mònica Pagès i Miquel Desclot. El cicle constarà de 4 xerrades, totes elles els dimecres a les 20.30h al Museu del Ter.

La primera conferència, el dimecres 27 de setembre, porta per títol “Claudio Monteverdi, el gran pioner del barroc”. Joan Vives, flautista i locutor de Catalunya Música, repassarà les obres del primer compositor barroc, entre les seves peces més destacades hi ha l’òpera “Orfeu” i “les Vespres de la Verge Maria”.

Dimecres 4 d’octubre serà el torn de Jordi Domènech, cantant i compositor manlleuenc de renom internacional, amb la conferència “Grans desastres de la música clàssica” on parlarà dels galls, desafinades, xiulades i fracassos històrics.

Mònica Pàges el dia 11 d’octubre serà l’encarregada de la tercera conferència sota el títol: “aniversari Enric Granados”.Al llarg d’aquests darrers dos anys, el 2016 i el 2017 han servit per recordar la figura d’aquest compositor lleidatà. L’any 2016 es va commemorar el centenari de la seva mort i l’any 2017 el 150è aniversari del seu naixement. Mònica Pàges, la qual ha editat recentment un parell de llibres sobre Alícia de la Rocha i el mateix Enric Granados, ens desvetllarà més aspectes de la vida i obra d’aquest gran compositor català.

La darrera conferència “La balada gòtica Alemanya” anirà a càrrec de Miquel Desclot el dia 8 d’octubre. Durant la xerrada sentirem obres exquisides de Schubert, Brahms, Goethe, Mörike i altres. Miquel Desclot és poeta i acaba de traduir, amb tots els elogis del món, l’immens “Cançoner de Petrarca”al català.

Les conferències es faran els dimecres 27 de setembre, 4, 11 i 18 d’octubre a les 20.30h al Museu del Ter. El preu de tot el curs és de 15€ i el preu de cada sessió és de 5€.