Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER AMB LA FESTA DEL PORC I LA CERVESA 2017

EL MUSEU DEL TER AMB LA FESTA DEL PORC I LA CERVESA 2017

Un any més el Museu del Ter se suma a la Festa del Porc i la Cervesa i ha organitzat tot un seguit d’activitats gratuïtes. Aquestes són les activitats programades:

Dissabte 23 de setembre

De 10 a 14h. Jornada de portes obertes al Museu del Ter
Un recorregut vivencial per la història industrial del nostre territori. Antiga maquinària del tèxtil, maquetes, audiovisuals i altres recursos fan de la visita una experiència propera. Gràcies a la força de l’aigua posarem en funcionament una de les turbines més antigues del Ter —una Fontaine de 1860—, que fa moure, com antigament, un sistema d’embarrats i màquines de la filatura.

12h. Visita a la Casa de Cultura de Manlleu. Can Puget: Casal fet construir pel fabricant Rafael Puget, a l’entorn de 1886, que s’emmarca en els corrents eclèctic i romàntic. És el millor exponent de les residències dels fabricants de Manlleu. Punt de trobada davant de Can Puget. Plaça Dalt Vila, 1.

De 17h a 20h. Portes obertes al campanar de l’església de Santa Maria de Manlleu

Diumenge 24 de setembre

De 10 a 14h. Jornada de portes obertes al Museu del Ter
11h. Visita a la colònia tèxtil Rusiñol. Punt de trobada a la colònia Rusiñol. (sortida 68 de la C-17 i continuar en direcció a Manlleu per la ctra. BV-4608 Km.21)
Explicarem l’evolució històrica de la colònia tot fent referència a aspectes econòmics, polítics i socials que n’han caracteritzat l’evolució, així com la seva relació amb l’artista modernista Santiago Rusiñol. Visitarem i explicarem bona part del seus racons: els jardins, la fàbrica de filatura, la turbina en funcionament, el pis del director, la cooperativa, l’escola, la cantina, els horts i alguns elements ja desapareguts com l’església i els habitatges.

11.30h. Visita teatralitzada gratuïta de “L’esperit del Ter” al Museu del Ter
El nostre “Esperit del Ter” (en Quim o l’Assumpta) farà un viatge en el temps per reviure el passat industrial en una filatura. Explicarà com es transformava el cotó en fil i es podrà veure funcionar les màquines gràcies a la Turbina Fontaine, moguda per la força del Ter. L’espectacle és a càrrec de la Companyia Corcia Teatre.

De 17 a 20h. Portes obertes al campanar de l’església de Santa Maria de Manlleu