Inici  /  Novetats   /  El Museu del Ter acull l’exposició fotogràfica “Art romànic a la comarca d’Osona”

L’exposició, amb fotografies de Lluís Capdevila i produïda també per AFADIP, és una mostra de la riquesa de l’art romànic a la comarca d’Osona.

La mostra es podrà veure al Museu del Ter fins al 19 de novembre

El romànic a Osona

La comarca d’Osona és una de les més riques de Catalunya en manifestacions de l’art romànic, amb una representació de 101 elements, repartits en 44 municipis dels 50 que formen la comarca. Alhora Vic és seu d’un dels museus més importants del món pel que fa a escultura i pintura romànica, també s’hi troben exposats elements originals de la comarca d’Osona.

Sant Pere de Casserres és l’únic monestir romànic de la comarca. Ubicat en un meandre del Ter, fou fundat pels vescomtes d’Osona i Cardona l’any 1005. Hi va residir una comunitat benedictina des de l’any 1012 fins al 1572

L’exposició, amb fotografies de Lluís Capdevila i produïda també per AFADIP, és una mostra de la riquesa de l’art romànic a la comarca. La mostra és gratuïta i es podrà veure fins al 19 de novembre de dimarts a diumenge i festius de 10 a 14h