Inici  /  Noticies   /  TORNA EL TALLER DE FOTOGRAFIA HISTÒRICA “DESVETLLEM LA MEMÒRIA DE LA COLÒNIA DE BORGONYÀ”

El taller de fotografia històrica es farà els divendres, al Casal de Borgonyà durant 10 sessions de 16h a 18h des del 6 d’octubre fins al 22 de desembre.

Els tallers “Desvetllem la memòria” del Museu del Ter són un projecte participatiu de catalogació col·lectiva.

Actualment el fons ja té prop de 3500 imatges.

La colònia tèxtil de Borgonyà és una de les colònies industrials més emblemàtiques de Catalunya. Va començar a funcionar a finals del segle XIX de la mà dels escocesos Coats, anys més tard i fruit de l’aliança amb la família Fabra de Barcelona van formar el grup Fabra i Coats. Tot i la finalització de la producció l’any 2000 la colònia encara manté una població de més de 400 persones amb un intensa vida cultural.

El Museu del Ter es dipositari de diferents fons fotogràfics, entre els quals es troba el de la colònia de Borgonyà. Aquest fons va créixer i es va consolidar amb la publicació del llibre “La colònia Borgonyà desapareguda”, de l’historiador del Museu del Ter, Jordi Grané, l’any 2020. Es composa bàsicament de l’arxiu fotogràfic de l’Associació de Veïns de Borgonyà i de donacions particulars així com de totes les imatges digitalitzades i documentades pel Museu del Ter des del 2009.

Actualment el fons compta amb gairebé 3.500 fotografies però encara queden moltes imatges per digitalitzar i documentar que són testimoni dels 125 anys d’història de la colònia. Amb l’objectiu de continuar ampliant-lo, el Museu del Ter, l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló i l’Associació de Veïns faran una nova edició del Taller de recuperació de la memòria històrica de la colònia de Borgonyà a través de fotografies.

El taller es un projecte participatiu de catalogació col·lectiva i es desenvolupa amb la dinàmica habitual dels tallers de fotografia històrica del Museu del Ter. Els seus assistents són la clau. Les imatges que porten es digitalitzen, es documenten i serviran per ampliar el fons fotogràfic de la Colònia de Borgonyà.

Animem a totes aquelles persones que tinguin fotografies de la colònia a casa seva a portar-les al Casal de Borgonyà, els divendres a partir del 6 d’octubre i fins al 22 de desembre de 16h a 18h.