Inici  /  Noticies   /  Estrenem instal·lació fotovoltaica d’autoconsum al Museu del Ter

Estrenem instal·lació fotovoltaica d’autoconsum al Museu del Ter

La instal·lació de 72 plaques solars permetran produir el 33,4 % de l’energia elèctrica que es consumeix a l’edifici

L’Ajuntament de Manlleu ha finalitzat l’execució del projecte de millora de l’eficiència energètica per tal de reduir el consum energètic i fer més sostenible l’edifici del Museu del Ter. Aquest projecte s’ha desenvolupat en tres fases: reforç estructural, substitució de la coberta per un panell sandvitx i la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum.

El cost total del projecte ha estat de 100.360,46 euros (IVA inclòs) i s’ha finançat parcialment amb un ajut del programa sectorial d’actuacions per fer front a l’emergència climàtica de la Diputació de Barcelona.

Les obres de reforç estructural van començar l’últim semestre de 2022 i, un cop acabades, es va iniciar la segona fase, consistent en la substitució de la totalitat de l’antiga coberta (vessants sud i nord), que estava molt deteriorada. La nova coberta està formada per un panell de plaques prelacades amb aïllament d’espuma de poliuretà.

Finalment, la instal·lació fotovoltaica d’autoconsum està formada per 72 panells solars que produiran 48.022 kWh/any d’electricitat. Aquesta producció equival al 33,4% del consum elèctric de l’edifici i suposa un estalvi de 22,5 tones de CO2/any. A més, la instal·lació compta amb un sistema de monitoratge que permet conèixer en cada moment la producció d’energia solar, el grau d’autoconsum i l’estalvi d’emissions de gasos d’efecte hivernacle reals.

Amb el projecte executat es dona resposta a una de les actuacions previstes al Pla de Transició Energètica de Manlleu (Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible i el Clima). A més, contribueix a la lluita local contra l’emergència climàtica i a l’assoliment dels ODS 7 i 13 de l’Agenda 2030, que tracten sobre l’energia neta i assequible i l’acció climàtica.