Inici  /  Noticies   /  El Museu del Ter acull les exposicions “Què és l’economia social i solidària?” i “La mar de plàstics”

Les dues exposicions, que es poden veure al Museu fins al 17 i 27 de setembre respectivament,  són el tret de sortida al Mes de l’Economia Social i Solidària d’Osona. Un mes que ha de ser el preàmbul a la quarta edició de la fira alTERna’t, programada per al 27 de setembre, si les circumstàncies sanitàries del moment no ho impedeixen.
Les dues exposicions parlen sobre l’economia social i solidària i sobre la preocupant proliferació de plàstics en els oceans. La programació d’aquestes dues exposicions es fa en la línia de difondre l’economia social i solidària, per una part, però també donar importància a l’eix temàtic d’aquest any de la fira, la lluita contra l’emergència climàtica.
L’exposició «Què és l’economia social i solidària?», que es podrà veure fins al 17 de setembre, ha estat cedida per l’Ajuntament de Cardedeu. A través de cinc plafons les persones que visitin l’exposició poden fer-se una idea de la importància i la presència en les nostres vides de l’economia social i solidària i del món cooperatiu en particular. També s’hi podrà trobar informació sobre algunes de les iniciatives socials de la xarxa alTERna’t, així com qui ho desitgi fer-se una foto al photocall de l’exposició. Finalment, un seguit de missatges aproparan a les persones visitants a les motivacions per donar suport a les iniciatives d’economia social.
Pel que fa a l’exposició «La mar de plàstics», que romandrà al Museu fins al 27, cedida per la Diputació de Barcelona, explica de forma didàctica i entenedora la problemàtica de la contaminació marina per plàstics i les claus per formar part de la seva solució. La contaminació per plàstics ha esdevingut, en els últims anys, un dels principals problemes que amenacen el medi marí, arribant a causar greus problemes en els ecosistemes i fins i tot en la salut de les persones.  Apropar-se a qualsevol platja i trobar residus surant a l’aigua o dipositats a la sorra, és una imatge, malauradament, molt habitual. Es calcula que cada any arriben als oceans entre 5 i 13 milions de residus plàstics.
Les exposicions són gratuïtes i es poden veure, fins al 15 de setembre, de dimarts a divendres d’11 a 14h i de 17 a 20h, dissabtes, diumenges i festius de 10 a 14h. A partir del 15 de setembre de dimarts a diumenge de 10 a 14h.