Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER REP UN PREMI PER A LES INICIATIVES D’ECOTURISME AL TORRENT I PANTÀ DE GARET I LES RIBERES DEL TER

El passat dissabte 4 d’octubre, a la Sala Apolo de Barcelona, en el marc de la Gala solidària de Tarannà viatges, l’àrea ambiental del Museu del Ter va rebre el “Premi Tarannà d’entitats responsables”, valorat en 500 euros, per a les iniciatives d’ecoturisme que s’han desenvolupat els darrers anys al torrent i pantà de Garet de Lluçà i a les Riberes del Ter a Osona.

Aquestes dues propostes estan emmarcades dins del projecte d’ecoturisme que desenvolupa la Xarxa de Custòdia del Territori i que pretén promoure l’ecoturisme a finques i espais on hi ha acords de custòdia. D’aquesta manera, es genera una estratègia turística respectuosa amb l’entorn, tot sensibilitzant als visitants sobre la importància dels espais naturals, el seu valor, la necessitat de preservar-los i del paper que hi juga la custòdia del territori.

A banda, es preveu que esdevingui una via de finançament alternatiu per a aquests projectes de custòdia i que potenciï, al mateix temps, l’activitat econòmica de l’àrea on es desenvolupa. Per tant, es busca compatibilitzar la conservació i preservació dels nostres rius a través d’una activitat econòmica d’elevada repercussió a casa nostra, el turisme que, en aquest cas, sigui respectuós amb l’entorn i generi una economia verda.

Aquí teniu un enllaç per veure totes les imatges de la gala del passat dissabte 4 d’octubre