Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER ACULL L’EXPOSICIÓ ‘LES VEUS DE LES COLÒNIES: CAL ROSAL 1858-2008’

L’any 2008 una de les colònies més emblemàtiques de Catalunya, Cal Rosal, celebrava els 150 anys de la fundació de la fàbrica i per tant, també del naixement de la colònia. Entre els diferents actes organitzats per celebrar aquest aniversari es va fer l’exposició “Les veus de les colònies. Cal Rosal 1858-2008”.

La mostra, dividida en tres àmbits, és una exposició gràfica de gran format, amb textos i imatges que repassen els trets característics del procés de canvi que han viscut les colònies catalanes des de la seva fundació fins avui. S’acompanya amb un DVD amb imatges i amb espais temàtics on es poden escoltar diàlegs que retraten aspectes singulars en diferents moments històrics de la colònia.

El Museu Industrial del Ter acull aquesta exposició per donar a conèixer, a partir de l’exemple de Cal Rosal, la pluralitat de vivències i veus, i també d’oportunitats, a l’entorn d’un fenomen que ha caracteritzat la història industrial del nostre país i molt particularment a les conques dels rius Ter i Llobregat.

La mostra, gratuïta, es podrà veure al Museu Industrial del Ter del 16 de maig fins al 26 de juliol. De dimarts a divendres de 10h a 14h i de 16h a 19h. Dissabtes, diumenges i festius de 10h a 14h.