Inici  /  Noticies   /  INSCRIPCIONS OBERTES AL TALLER D’ARTESANIA “MANS AL FANG.”

INSCRIPCIONS OBERTES AL TALLER D’ARTESANIA “MANS AL FANG.”

El proper dissabte 28 de novembre a les 10h començarà al Museu Industrial del Ter la primera de les dues sessions de que consta aquest primer Taller d’Artesania que porta per títol Mans al Fang: Apunts per iniciar-se en el món de la ceràmica. Les 2 sessions són de 3h cadascuna, la segona de les quals es farà el 12 de desembre i té un cost de 15€.

Mans al fang neix com a fruit del conveni de col·laboració entre l’OPE de l’Ajuntament de Manlleu, el Museu Industrial del Ter i l’Associació d’Artesans d’Osona IntroArt per al Foment de l’Artesania d’Osona 2009 i gràcies a la subvenció atorgada per Artesania Catalunya per Activitats de dinamització del sector artesà. El passat mes d’abril es va signar aquest conveni, on entre els seus objectius es troba la realització de cicles temàtics de tallers d’artesania guiats per l’Associació d’artesans d’Osona INTROART. Amb aquest primer curs és dona inici a un seguit de tallers que tindran una continuïtat amb d’altres matèries i artesans i tots es faran al Museu Industrial del Ter.

Al llarg de les 6 hores els alumnes descobriran, a través de la l’artista ceramista Marta Postico, les característiques de diverses argiles, l’habilitat per manipular el fang per a crear formes i s’acostaran al procés de transformació en ceràmica per l’acció del foc. El taller està dirigit a tothom que tingui curiositat per la ceràmica i la creació en general. No són necessaris coneixements previs dels processos ceràmics, ja que al llarg del curs es treballaran les tècniques per a la realització de les peces.

Un dels altres punts d’aquest conveni en el qual s’està treballant és el de la creació d’un espai dinàmic on hi hagi una mostra del producte artesà de qualitat i de territori al MIT. En aquest sentit a partir del 12 de desembre i desprès de les obres de remodelació el MIT comptarà amb aquest espai a la remodelada botiga del museu.

Dades pràctiques del taller:
Dies: Dissabtes 28/11/09 i 12/12/09 Horari: De 10h a 13h
Lloc de realització: Museu Industrial del Ter. Passeig del Ter, s/n. 08560 Manlleu
Preu: 15 euros
Inscripcions: Al Museu Industrial del Ter. Tel. 93 851 51 76 – [email protected] PLACES LIMITADES