Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER I L’AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE TORELLÓ DONEN A CONÈIXER TRES ESPAIS EMBLEMÀTICS DEL PATRIMONI INDUSTRIAL I CULTURAL A OSONA EN LES JORNADES EUROPEES DEL PATRIMONI DE CATALUNYA.

En el marc de les Jornades Europees de Patrimoni a Catalunya que es celebren cada any arreu del país, el Museu Industrial del Ter i l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló proposen donar a conèixer tres espais emblemàtics del patrimoni industrial i cultural de la comarca d’Osona.

Les activitats, que són gratuïtes, es faran del divendres 28 de setembre fins al diumenge 30 de setembre. Les jornades començaran amb una visita a la colònia de Vila-seca el divendres, 28 de setembre a les 18 hores. El recorregut que sortirà des de la fàbrica permetrà conèixer, l’església i el canal, entre d’altres elements, d’una de les més singulars colònies del Ter mitjà.

El dissabte dia 30 a les 11h es farà una visita a la colònia tèxtil d’origen escocès de Borgonyà, una de les colònies industrials més importants de Catalunya. El recorregut s’iniciarà davant el restaurant “El racó d’Escòcia”, i continuarà pel recinte de la fàbrica Fabra i Coats per veure la xemeneia, les calderes, etc. i posteriorment pels carrers de la colònia on es visitarà el teatre i la casa bressol (actual casal d’avis). La visita acabarà a la zona esportiva, després d’haver resseguit el canal, que porta l’aigua del riu Ter fins a la fàbrica.

El darrer acte de les jornades, serà la visita a l’església parroquial de Sant Vicenç de Torelló, on és descriuran els seus trets més importants i com a través de les successives reformes s’ha produït l’evolució arquitectònica de l’església fins a l’estat actual.