Inici  /  Noticies   /  VERNS, BARBS I CUQUES DE CAPSA. LA BIODIVERSITAT ALS RIUS MEDITERRANIS

VERNS, BARBS I CUQUES DE CAPSA. LA BIODIVERSITAT ALS RIUS MEDITERRANIS

L’exposició Els Rius Mediterranis forma part, conjuntament amb l’exposició la Fàbrica de Riu, de l’oferta que el Museu Industrial del Ter ofereix als seus visitants. La mostra proposa un recorregut pels paisatges, la hidrologia, l’ecologia, el patrimoni natural, els aspectes socioambientals i algunes propostes de gestió sostenible dels cursos fluvials mediterranis. La mostra compta amb un aquari amb els valors ecològics del Ter mitjà, on es poden observar en viu tres espècies de peixos: el barb de muntanya, la bagra i l’anguila.
Amb l’objectiu d’ampliar el coneixement sobre la biodiversitat als rius Mediterranis a tots els visitants, l’exposició ha incorporat a la visita la projecció de l’audiovisual: Verns, barbs i cuques de capsa. La Biodiversitat als rius Mediterranis. Aquest ha estat produït pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter i ha comptat amb el suport del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i ha estat realitzat per en Xef Vila. Amb aquest nou instrument de divulgació la mostra pretèn donar a conèixer el gran mosaic de de la diversitat als nostres rius i com a través dels diferents estudis sobre ocells i macroinvertebrats aquàtics i els peixos, podem conèixer, estudiar i aprendre la biodiversitat fluvial.
L’audivisual formarà part a partir d’aquest més de setembre de l’oferta educativa del Museu Industrial del Ter per al curs 2007-2008 i està adreçat a alumnes d’ESO i Batxillerat que visitin l’exposició “Els Rius Mediterranis”.