Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER ORGANITZA EL 1ER TALLER DE FOTOGRAFIA “DESVETLLEM LA MEMÒRIA DEL VOLTREGANÈS”

El Museu Industrial del Ter, juntament amb els ajuntaments de Les Masies de Voltregà i Sant Hipòlit de Voltregà organitzen el taller de fotografia “Desvetllem la memòria”. Aquesta és la primera edició d’un taller que va iniciar-se a Manlleu fa quatre anys i que en posterioritat també s’ha realitzat a Roda de Ter i Sant Vicenç de Torelló.

El “Desvetllem la memòria” és un taller obert a tothom. La dinàmica és molt senzilla ja que els assistents porten les fotografies, que són digitalitzades i retornades a l’instant. Seguidament, són projectades en gran format i entre tots els participants es fa un tertúlia per tal de documentar-les.

Una vegada finalitzat el taller, i com acostuma a ser habitual dels “Desvetllem la memòria”, s’elaborarà una exposició que recollirà algunes de les fotografies més significatives agrupades pels diferents àmbits temàtics que hagin pogut aparèixer. L’exposició, seguint la dinàmica del taller, itinerarà pels diferents espais on s’haurà desenvolupat el taller.

El taller va iniciar-se el passat 18 de febrer al Biblioaccés de Vinyoles, de Les Masies de Voltregà. Durant quatre setmanes, concretament els dijous de 15.30 a 17.30h, els monitors del Museu Industrial del Ter es troben en aquest espai per tal de digitalitzar i documentar les fotografies que porten els assistents. A partir del 18 de març, i també durant quatre setmanes, el taller es realitzarà a la biblioteca municipal de Sant Hipòlit de Voltregà. Les darreres quatre sessions es realitzaran a l’escola d’adults de la Gleva, de Les Masies de Voltregà.

Enguany, el taller de fotografia “ Desvetllem la memòria” ha estat inclòs dins els “2ns tallers i jornades de memòria oral” de l’Observatori per a la Recerca Etnològica de Catalunya.

L’Observatori per a la Recerca Etnològica a Catalunya, és un programa del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana (CPCPTC) per afavorir la interrelació dels diferents agents dedicats a la recerca etnològica arreu del país, i que promou una trentena de tallers i jornades de Memòria Oral. Les jornades són fruit del treball conjunt de les entitats que composen l’Observatori, i entre les quals es troba el Museu Industrial del Ter.