Inici  /  Noticies   /  EL TREBALL DE LA DONA AL TÈXTIL A LA CONCA DEL TER

EL TREBALL DE LA DONA AL TÈXTIL A LA CONCA DEL TER

Un dels objectius del Museu Industrial del Ter és que no romangui com una institució closa, tancada, sinó que sigui una entitat oberta al territori, disposada a endinsar-se en el seu entorn i per això ha engegat un seguit d’iniciatives que posen l’accent en la història industrial d’aquesta regió, amb un protagonisme important de Manlleu però que treballa en un àmbit molt més ampli.
Aquest és el cas de la recerca que s’està realitzant entorn El treball de la dona al tèxtil a la conca del Ter (1850-2000), que parteix de d’una beca del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana (CPCPTC) de la Generalitat de Catalunya. Amb l’estudi gairebé finalitzat varem trobar oportú vincular la recerca als centres educatius de Manlleu i l’entorn intentant que a més de la difusió dels resultats, la recerca suposi una eina de transformació social i cultural.
Durant quatre mesos hem treballat amb els centres educatius de secundària de Manlleu (IES Antoni Pous, Casals Gràcia i la Salle), i també amb l’IES del Voltreganès de les Masies de Voltregà. La vinculació s’ha centrat en establir una col·laboració continuada amb aquests centres educatius, als que nosaltres hem facilitat les eines, però on hem primat que fossin els mateixos alumnes el que investiguessin i aprenguessin quin era el món laboral de les seves mares, àvies i persones del seu entorn més proper. A banda d’oferir els coneixements teòrics més destacats sorgits de la recerca, hem pretès que els alumnes se sentissin protagonistes, a la vegada que veiessin la recerca no com una qüestió allunyada, sinó com quelcom rellevant i proper.