Inici  /  Noticies   /  ELS PREMIS BONAPLATA PREMIEN A LA FUNDICIÓ DÚCTIL BENITO DE MANLLEU

ELS PREMIS BONAPLATA PREMIEN A LA FUNDICIÓ DÚCTIL BENITO DE MANLLEU

Dos dels premis de l’edició d’enguany han estat per l’empresa Fundició Dúctil Benito de Manlleu. El jurat format per persones destacades del món científic i cultural, va atorgar el Premi Col·laboració pel suport constant que l’empresa manlleuenca dóna al Museu Industrial del Ter i als projectes que es posen en marxa des del Museu. Fundició Dúctil Benito té els seus orígens en el procés d’industrialització de la ciutat de Manlleu i de forma continuada ha demostrat el seu compromís i sensibilitat per la rehabilitació i posada en valor del patrimoni industrial a través del seu pla de Responsabilitat Social.
El segon dels dos premis, concedit dins la categoria de Restauració de Béns immobles, ha estat un accèssit per a la rehabilitació de l’antiga fàbrica “Can Rifà”
El projecte de rehabilitació dut a terme per Colomer-Rifà, SL Arquitectura-Enginyeria, i amb el recolzament de l’arquitecte Miquel Suriñach, ha transformat l’antic edifici de mitjan segle XIX en un nou show room de 2000 m2. El jurat, en aquest cas, va valorar la correcta rehabilitació de l’edifici, que havia quedat totalment obsolet, i on s’han mantingut els materials originals característics en la construcció de l’època industrial: murs de pedra de riu, filades de totxo i cantoneres i ornamentació de pedra picada. També destaca el fet d’haver forçat poc la relació entre els espais originals i les necessitats d’adaptacions a les noves funcions i necessitats, tant normatives com d’ús.
Dins la mateixa convocatòria el jurat va atorgar per unanimitat el Premi Estudis al treball a Jeroni Marín i Surroca per la seva obraCondicions de vida i treball de la classe obrera i conflictivitat social al Ripollès. 1900-1923 editat pel Consorci Ripollès Desenvolupament. Per altra banda Arnau Cunill i Sabates de l’IES Cirvianum de Torelló va rebre un dels Premis Bonaplata per a Joves amb el seu treball: Borgonyà, una colònia tèxtil durant la Guerra Civil Espanyola i la recent postguerra.