Inici  /  Noticies   /  Eumo Editorial, l’Ajuntament de Manlleu i el Museu Industrial del Ter editen el llibre: Manlleu, entorn, patrimoni i vida

El llibre s’estructura en tres parts. La primera d’elles inclou un capítol dedicat als 1100 anys d’història de la ciutat: “Manlleu 2006-906”. Ha estat escrit per l’historiador Joaquim Albareda, que contravenint les normes de la història cronològica, ens proposa una lectura del present al passat que finalitza l’any 906, data de l’acta de consagració de l’església de Santa Maria.
En un segon bloc el llibre proposa un acostament al patrimoni natural i industrial manlleuenc, desenvolupat al voltant del riu Ter. El riu i els seus aprofitaments industrials han determinat un paisatge natural i cultural que és avui un dels principals trets característics de la ciutat. Aquest bloc es composa de 5 capítols; “Terra i riu allà on gira el Ter” a càrrec del fotògraf i naturalista Carles Martorell que ens fa una aproximació als paisatges, la flora i la fauna del municipi; “Un riu de fàbriques”, “El canal industrial de Manlleu”, “La fàbrica” i “Empremtes d’una ciutat industrial” ens acosten al ric patrimoni manlleuenc, molt marcat pel passat de la ciutat com a capital industrial d’Osona. Aquests quatre capítols han estat redactats per Carles García, director del Museu Industrial del Ter.
Finalment, en un tercer bloc, el periodistes manlleuencs Jaume Collell i Agustí Danés, ens aporten una visió actual de la societat manlleuenca, posant l’atenció en la seva activitat cultural, associativa i econòmica, en els serveis i infraestructures dels que disposa en tant que ciutat moderna, i en la seva diversitat social i cultural.
El tret més significatiu, però, del llibre és el seu tractament gràfic amb 170 fotografies actuals a càrrec del fotògraf i naturalista Carles Martorell. Aquestes fotografies ens proposen una visita a un Manlleu poc conegut i en alguns casos amb instantànies que normalment resten fora de l’abast dels ciutadans.