Inici  /  Noticies   /  NOVA EXPOSICIÓ TEMPORAL: COMPTE ON TREPITGES! PERILL DE MINES

NOVA EXPOSICIÓ TEMPORAL: COMPTE ON TREPITGES! PERILL DE MINES

L’exposició està emmarcada dins: “la violència no és un joc campanya de reis 2007 cap nen sense joguina”. La mostra pretén sensibilitzar a la població sobre el perill que les mines antipersona provoquen a zones del continent que han patit o pateixen conflictes armats.
Una mina antipersona és un tipus de munició que esclata per la presència, la proximitat o el contacte amb una persona i que incapacita, fereix o mata. Petites i barates de fabricar perduren soterrades durant anys i anys (encara hi ha mines entrerrades de la Segona Guerra Mundial), a l’espera qua alguna persona les trepitgi, i creen uns efectes devastadors. Existeixen centenars de tipus de mines, que provoquen greus mutilacions de peus, cames, braços.. fins i tot la mort de la persona.
L’exposició compta amb diferents plafons que expliquen els efectes de les mines i el veritable cost que aquestes suposen per la població. La mostra també s’acompanya amb jocs i un camp de mines, on els visitants podran experimentar la sensació de trepitjar una mina, això si sense perill.
Compte on trepitges! perill de mines és gratuïta i es podrà veure de dimarts a divendres de 17:00h a 19:00h i el dissabte i diumenge de 10:00h a 14:00h
Per a més informació us podeu dirigir a:
Creu Roja: 902 22 22 93 www.creuroja.org; www.ifrc.org i www.icrc.org