Inici  /  Noticies   /  EL CENTRE D’ESTUDIS DELS RIUS MEDITERRANIS DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER PARTICIPA A GRONINGEN (HOLANDA)EN UN SIMPOSI SOBRE LES MIGRACIONS DELS PEIXOS DE RIU A EUROPA

A les jornades hi van participar un total de 123 persones (consultors ambientals i investigadors, bàsicament). Els membres del CERM, Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (Museu Industrial del Ter de Manlleu), Marc Ordeix i Joaquim Pou, a part de col·laborar en l’organització del simposi, hi vam presentar una comunicació oral: “Estat actual de la connectivitat per als peixos als rius de Catalunya”, sobre el treball portat a terme enguany per encàrrec de l’Agència Catalana de l’Aigua.
Durant aquest simposi també es va presentar el llibre “From sea to source. Practical guidance for the restoration of fish migration in European Rivers, en el qual han participat membres del CERM. Aquesta publicació no és a la venda perquè s’ha finançat en el marc d’un projecte Interreg IIIC,Community Rivers. No obstant això, se’n poden sol·licitar exemplars a l’Agència de l’Aigua del Nord-est d’Holanda, ,Hunze en Aa’s Waterboard , qui s’ha fet càrrec de l’edició. Així mateix, es pot consultar al Centre de Documentació del Museu Industrial del Ter de Manlleu (Osona) i a diverses biblioteques universitàries.
Finalment, també us volem informar que els 123 participants al simposi “From sea to source” varen elaborar un opuscle amb l’objectiu de promoure una millor connectivitat dels rius per als peixos al conjunt d’Europa, que es presentarà en nom de tots a la Comissió Europea a finals d’enguany.
Per aquells que estigueu interessats en aconseguir el manual, en versió PDF, sobre migració dels peixos i també de l?opuscle de conclusions del simposi (en versió original angles i la traducció catalana), només cal que feu arribar la vostra petició per correu electrònic a l’adreça: [email protected] .