Inici  /  Novetats   /  Exposició en línia: “El Serpent de Manlleu. Un animal fantàstic més viu que mai”

Visita l’exposició

Des de l’any 2006, cada 14 d’agost, Manlleu surt al carrer per celebrar la Festa del Serpent. Però d’on sorgeix aquesta festa? És la representació d’una llegenda que té un gran Serpent de protagonista. La Devesa de Manlleu, un espai natural singular, en un meandre a la riba dreta del Ter, era la residència d’aquest animal fantàstic.

El Serpent de Manlleu és l’exemplar més cèlebre de tots aquells serpents amb cabellera i diamant, que es diu poblaven el nostre país. Si bé molts d’ells han caigut en el pou de l’oblit, el serpent manlleuenc és tot el contrari. La llegenda sobre aquest animal fantàstic ha arribat ben viva fins als nostres dies i l’existència d’una cançó popular que en parla el converteix en un cas únic i excepcional.

Aquesta exposició en línia està dividida en 9 sales virtuals que ens parlen sobre la Devesa de Manlleu, els orígens de la llegenda, l’evolució de la cançó i el procés que porta a la creació de l’actual festa del Serpent de Manlleu. Un recorregut fet per mitjà de textos, fotografies, il·lustracions, àudios i vídeos que es pot visitar al web del Museu del Ter.

L’exposició ha estat comissariada per Toni Donada, estudiós dels orígens de la llegenda i la cançó del Serpent, il·lustrador i activista en el procés de creació de la festa i la reivindicació de la llegenda. Tot això el converteix en el millor coneixedor del fil que ens porta des de l’origen de la llegenda i la cançó fins a la festa actual. El disseny i muntatge del projecte ha anat a càrrec de l’empresa manlleuenca LUEE de serveis de cultura digital.

El projecte ha comptat amb la col·laboració de la DG de Cultura Popular i Associacionisme Cultural en el marc del programa “Etnologia en xarxa” de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial.

La presentació de l’exposició es farà el 10 de juny a les 19:30h al Museu del Ter, i comptarà amb la presentació del comissari de l’exposició.