Inici  /  Noticies   /  EXPOSICIÓ TEMPORAL “DE MANLLEU AL COLLSACABRA. LA FOTOGRAFIA DE JAUME SALARICH (1902-1970)

Moltes fotografies del Manlleu del segle XX porten la signatura de Jaume Salarich (Manlleu, 1902-1978). Tot i això, la localització del gruix del seu fons era desconeguda. L’any 2012, la família Masnou, hereus de Jaume Salarich va fer donació al Museu del Ter del fons fotogràfic restant per a la seva conservació i divulgació. Es tracta d’un fons de 4.300 fotografies de temàtiques molt diverses. Sabater de professió, Salarich va acabar convertint la seva passió, la fotografia, en la seva professió en el tram final de la seva vida, i es va convertir en un dels referents de la fotografia del segle XX a Manlleu.

Durant els anys transcorreguts des de la donació el Museu del Ter ha digitalitzat i documentat el conjunt del fons fotogràfic de Jaume Salarich. Paral·lelament s’ha realitzat un treball de recerca sobre el fotògraf, ja que el temps passat des de la seva mort l’any 1978, n’havien enfosquit el record. L’exposició “De Manlleu al Collsacabra. La fotografia de Jaume Salarich (1902-1978”) proposa un acostament a la figura fins ara relativament desconeguda de Jaume Salarich amb una primera mirada a la seva obra fotogràfica a partir del fons ara conservat pel Museu del Ter.

En aquesta obra fotogràfica predomina l’interès pel paisatge, reforçat per la seva afició a l’excursionisme. I una de les fites preferides dels caminadors manlleuencs és sens dubte el Collsacabra. Amb aquesta temàtica, protagonista de l’exposició, s’inicia, doncs, la divulgació del fons fotogràfic de Jaume Salarich.

Els paisatges a l’entorn de la serralada de Cabrera, amb el santuari al cim, són un dels espais preferits pel fotògraf. Però en les seves visites a l’altiplà en Salarich també té una mirada cap a les masies, els pobles i les activitats de la gent del Collsacabra. Tampoc limita les seves excursions al vessant osonenc, i algunes de les fotografies ens acosten a l’altra vessant, la garrotxina.

L’exposició presenta una selecció de 34 fotografies del Collsacabra , realitzada amb la col·laboració del fotògraf manlleuenc Xevi Vilaregut. Es podrà veure al Museu del Ter fins al 21 de gener de 2018.