Inici  /  Noticies   /  Activitats programades pel Museu del Ter durant la Festa del Porc i la Cervesa 2018

Un any més el Museu del Ter se suma a la Festa del Porc i la Cervesa i ha organitzat tot un seguit d’activitats gratuïtes. Aquestes són les activitats programades:

Dissabte 6 d’octubre
De 10 a 14h. Jornada de portes obertes al Museu del Ter
Un recorregut vivencial per la història industrial del nostre territori. Antiga maquinària del tèxtil, maquetes, audiovisuals i altres recursos fan de la visita una experiència propera. Gràcies a la força de l’aigua posarem en funcionament una de les turbines més antigues del Ter —una Fontaine de 1860—, que fa moure, com antigament, un sistema d’embarrats i màquines de la filatura.

12h. Visita guiada “Descobreix Manlleu.
La història de la ciutat de Manlleu va lligada al riu Ter. La visita comença per la turbina Fontaine del Museu del Ter per entendre millor aquest lligam de la ciutat amb l’aigua. Continuarà fent un passeig a la vora del Ter seguint el canal industrial, una peça clau per la industrialització de la vila. Es recorreran els singulars carrers del Baix Vila que ens portaran fins a la monumental plaça porxada de Fra Bernadí, una de les més grans de Catalunya. El recorregut s’acabarà al nucli d’origen medieval de Manlleu, el Dalt Vila, on es pujarà al campanar de l’església de Santa Maria per acabar amb fantàstiques vistes de la plana de Vic. Punt de trobada al Museu del Ter (Activitat gratuïta)

De 17h a 20h. Portes obertes al campanar de l’església de Santa Maria de Manlleu

Diumenge 7 d’octubre
De 10 a 14h. Jornada de portes obertes al Museu del Ter
11h. Visita a la colònia tèxtil Rusiñol.
S’explicarà l’evolució històrica de la colònia tot fent referència a aspectes econòmics, polítics i socials que n’han caracteritzat l’evolució, així com la seva relació amb l’artista modernista Santiago Rusiñol. Es visitaran i explicaran bona part del seus racons: els jardins, la fàbrica de filatura, la turbina en funcionament, el pis del director, la cooperativa, l’escola, la cantina, els horts i alguns elements ja desapareguts com l’església i els habitatges. Punt de trobada a la colònia Rusiñol. (sortida 68 de la C-17 i continuar en direcció a Manlleu per la ctra. BV-4608 Km.21) Preu 5,5€

11.30h. Visita teatralitzada de “L’esperit del Ter”
Un dels personatges de l“Esperit del Ter” (en Quim o l’Assumpta) farà un viatge en el temps per reviure el passat industrial en una filatura. Explicarà com es transformava el cotó en fil i es podrà veure funcionar les màquines gràcies a la Turbina Fontaine, moguda per la força del Ter. L’espectacle és a càrrec de la Companyia Corcia Teatre. (Activitat gratuïta)

19h. Funció especial de Cafè, coope i puro” al Museu del Ter