Inici  /  Noticies   /  GRAN ÈXIT D’ÀNIMES DE BATAN

GRAN ÈXIT D’ÀNIMES DE BATAN

El passat 16 de juny el Museu Industrial del Ter conjuntament amb la companyia osonenca CorCia Teatre van estrenar la nova proposta teatral per les nits d’estiu, l’espectacle Ànimes de Batan, la qual va veure finalitzada la seva temporada el dia 13 d’agost.

S’han fet 21 representacions, tres més de les previstes en un primer moment, amb un total de 1200 espectadors. Una història molt propera i el gran treball de direcció i interpretació han fet possible aquest gran èxit.

La història d’Ànimes de Batan, es desenvolupava a les primeres dècades del segle XX, època de canvis socials i econòmics. En aquest entorn industrial, fascinant i conflictiu, una família d’obrers del tèxtil de Manlleu s’obrien pas per viure i sobreviure en els reduïts escenaris de la seva vida quotidiana.

La directora del projecte ha estat la Montse Albàs i ha comptat amb actors habituals de la companyia osonenca, com Jordi Arquès, Joan Roura o Marta Parramón i amb dues noves incorporacions: Marga Tió i Francesc Colomer, protagonista de la pel·lícula Pa Negre i guanyador d’un Goya a l’edició d’enguany.

Des de l’any 2005, el Museu Industrial del Ter ha desenvolupat una oferta teatral important vinculada a la presentació del patrimoni que conserva i difon, amb la voluntat de fer més accessibles els continguts del museu al públic mitjançant una oferta cultural innovadora. Aquesta activitat intensa s’ha desenvolupat en col·laboració estreta amb la companyia osonenca Corcia Teatre, mantenint el rigor històric i donant a conèixer una època i un patrimoni cultural cabdal per Catalunya i el nostre territori.

La primera experiència per les nits d’estiu al museu va ser Torn de nit. Crònica negra que es va poder veure al llarg de tres temporades (del 2008 al 2010). La proposta va tenir una gran acollida i se’n van fer 32 representacions amb més de 1000 espectadors.

Amb Ànimes de batan continuem la intensa col·laboració entre el museu i la companyia teatral Corcia Teatre, amb un espectacle concebut amb la voluntat de continuar explorant el llenguatge teatral, amb llibertat creativa pels dramaturgs, per arribar a nous públics i difondre aspectes significatius de la història de la industrialització al Ter, un territori històricament molt dinàmic i creatiu.