Inici  /  Noticies   /  DIUMENGE A LA VORA DEL TER. ACTIVITATS PER A TOTS ELS PÚBLICS

DIUMENGE A LA VORA DEL TER. ACTIVITATS PER A TOTS ELS PÚBLICS

Des del Museu Industrial del Ter hem organitzat tot un seguit de tallers i sortides que permetran conèixer el ric patrimoni cultural i natural de la conca mitjana del riu Ter. Les activitats, que es desenvolupen tots els diumenges de cada mes a les 11 del matí, estan pensades perquè tant es puguin fer de manera individual com en família.

Cada primer diumenge de mes investigarem l’estat de salut del riu en un taller on adoptant el paper d’investigadors el visitant descobrirà els petits animals que viuen a l’aigua. A la vora del riu s’agafarà una mostra dels invertebrats aquàtics, i després al laboratori i amb les lupes binoculars s’identificaran. Finalment es farà un recompte per determinar quin és l’estat de salut del riu. Es farà al Museu Industrial del Ter i tindrà un preu de 5€ per persona.

Pel segon diumenge de mes una sortida d’observació d’ocells de riu a la vora del Ter permetrà identificar amb uns binocles els ocells que es puguin veure. Al llarg de l’activitat es parlarà de les seves migracions i s’explicarà algunes característiques i adaptacions per alimentar-se i reproduir-se. El punt de trobada serà al museu i el preu és de 5€ per persona.

Dues activitats s’han preparat pel tercer cap de setmana. La visita a la colònia de Borgonyà, d’origen escocès, una de les colònies industrials més importants de Catalunya. On es visita el recinte de l’antiga fàbrica Fabra i Coats, per veure in situ la xemeneia, les calderes, etc…, i posteriorment a través d’un recorregut a peu pels carrers de la colònia, es podrà veure el teatre, la casa bressol i entrar en un habitatge obrer. El punt de trobada és davant la fàbrica de la colònia de Borgonyà, al costat del restaurant el racó d’Escòcia. El preu és de 4,5€

La segona proposta per aquest cap de setmana és el taller els peixos de riu on en el laboratori del museu es farà una observació directa de peixos en aquaris per conèixer quines espècies es poden trobar al riu, d’on vénen, què necessiten i les seves problemàtiques. Després s’anirà a peu fins a la nova rampa de peixos de la resclosa de la Teula de Manlleu per veure una mesura de millora de l’estat de conservació dels peixos.
Per acabar el quart diumenge el taller i sortida de peus al riu permetrà conèixer un espai fluvial de gran interès ecològic. S’interpretaran els canvis en el paisatge i la vegetació. S’explicarà d’on ve l’aigua de la font del Peretó i es farà una anàlisi. S’observarà els ocells del riu des d’un aguait. Per últim ficant els peus a l’aigua es capturaran alguns animalons aquàtics, que ajudaran a saber quin és l’estat ecològic del riu.
El punt de trobada serà a l’aparcament del restaurant Cal Peyu a les Masies de Voltregà. C-17 Km. 70. Pel bon funcionament del taller cal portar botes d’aigua i, si és possible, també binocles.