Inici  /  Noticies   /  HA COMENÇAT L’ANY RUSIÑOL A MANLLEU

HA COMENÇAT L’ANY RUSIÑOL A MANLLEU

Encara és desconeguda per a molta gent la intensa relació de Santiago Rusiñol amb Manlleu, ciutat origen de la seva família i on estava ubicada la seva empresa de filats. Manlleu va jugar un paper molt significatiu en la vida i l’obra de Rusiñol: els seus coneguts viatges en carro varen tenir origen aquí i el casal familiar, batejat per l’artista com a Cau Faluga, és una mostra de la importància de la colònia Rusiñol.

Enguany es commemora el 75è aniversari de la mort del pintor, escriptor, dramaturg i col·leccionista, un personatge central de la cultura d’entresegles vinculat al moviment artístic i literari modernista. Manlleu, amb Sitges i altres ciutats on Rusiñol hi va tenir molta relació, vol recordar la seva figura i la seva relació amb la ciutat a través de diverses activitats que tindran lloc des del juny de 2006 fins a mitjan de 2007.

És per això que l’Ajuntament de Manlleu i el Museu Industrial del Ter us conviden a gaudir de totes les activitats que al llarg d’aquest any es desenvoluparan a Manlleu.