Inici  /  Noticies   /  EL PAISATGE: PRESERVACIÓ O TRANSFORMACIÓ

EL PAISATGE: PRESERVACIÓ O TRANSFORMACIÓ

El paisatge no és l’escenari immutable de les activitats humanes, sinó que també n’és el seu producte, el resultat de la interrelació entre un entorn natural i les intervencions d’una comunitat. En tant que producte cultural, els paisatges estan en constant transformació, com les comunitats que els habiten. I tot i això constitueixen cada cop més un element d’identitat. A casa nostra disposem de l’Observatori del Paisatge de Catalunya. La seva creació respon a la necessitat d’estudiar el paisatge, elaborar propostes i impulsar mesures de protecció, gestió i ordenació del paisatge de Catalunya en el marc d’un desenvolupament sostenible.
El Grup Osonenc de Geògrafs, adscrit al Centre d’Estudis Socials d’Osona, i el Museu Industrial del Ter han organitzat un cicle de conferències on conviden, a tots aquells que vulguin, a reflexionar sobre aquests temes i a conèixer l’Observatori.

Divendres dia 30 de juny a les vuit del vespre, Joan Nogué, director de l’observatori del Paisatge de Catalunya i Catedràtic de Geografia Humana de la Universitat de Girona pronunciarà la conferència “Els reptes dels territoris i dels paisatges en transformació”.

Dijous dia 7 de setembre a les vuit del vespre, Pere Sala, coordinador tècnic de l’Observatori del Paisatge de Catalunya pronunciarà la conferència “L’Observatori del Paisatge i els catàlegs del paisatge de Catalunya”