Inici  /  Noticies   /  PRESENTACIÓ DEL FULLETÓ DESPLEGABLE SOBRE LA COLÒNIA DE VILA-SECA I DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L’AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE TORELLÓ I EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

Des de l’any passat l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló i el MIT disposen d’un fulletó desplegable i gestionen les visites a la colònia de Borgonyà. El 22 d’abril d’enguany, es va inaugurar el punt d’interpretació de la colònia a l’aula de cultura del casal d’avis de Borgonyà (antiga casa cuna), on es pot veure un audiovisual sobre la vida a la colònia explicada pels mateixos protagonistes. Vila-seca, amb l’edició d’aquest fulletó desplegable sobre la colònia, s’afegeix, ara, a l’oferta turística del municipi que gestiona el MIT.
La colònia de Vila-seca és una de les primeres i més importants colònies del Ter mitjà. Situada a la banda esquerra del Ter, dins el terme de Sant Vicenç de Torelló. Fou obra dels industrials manlleuencs Almeda, Sindreu i Puget. Inaugurada el 1880, la colònia de Vila-seca iniciava la implantació de grans colònies tèxtils a la vall del Ges i només quatre anys més tard ja hi residien més de 60 famílies. Al llarg del segle XX va arribar a acollir 450 habitants, els quals disposaven dels principals serveis i equipaments.
Els principals atractius que podran veure els grups, que a partir d’ara, visitin la colònia de Vila-seca amb un dels guies del Museu Industrial del Ter, seran el canal, les hortes, i els antics jardins dels propietaris tot emmarcat en un espai cultural convertit en un bon exemple dels paisatges associats a la industrialització del Ter.