Inici  /  Noticies   /  ANY RUSIÑOL A MANLLEU: EXPOSICIÓ TEMPORAL, ESTÈTICA PER ALS ULLS, POESIA PER A LA VIDA. EL LLEGAT DE SANTIAGO RUSIÑOL AL CAU FERRAT.

L’Any Rusiñol arriba amb força a Manlleu, si el passat 22 de juny va ser Normand Cinnamond, bésnet de l’artista, l’encarregat de donar el tret de sortida als actes de commemoració del 75è aniversari de la mort de Santiago Rusiñol, amb la primera de les sis conferències previstes, ara és el torn de la primera de les tres exposicions que es faran a la ciutat.
La mostra es podrà veure a la Sala d’exposicions de can Puget (baixada de la Fidela, 1-3), els divendres i dissabtes de 18 a 20h i els diumenges de 12 a 14h i de 18 a 20h. Coincidint amb la festa major de Manlleu, el dimarts 15 d’agost es podrà veure de 12 a 14h i de 18 a 20h i el dimecres 16 d’agost de 18 a 20h.
L’exposició està basada en les il·lustracions originals de diversos llibres de Santiago Rusiñol, algunes de les quals es conserven al Cau Ferrat (Sitges) i la major part, a la reserva i que, en conjunt, no s’havien exposat mai.
El propòsit de la mostra és, parlar de l’ideari estètic, artístic i vital dels intel·lectuals del Modernisme en la seva gènesi, amb dibuixos i altre material que hi té relació (cartells, planxes de fotogravat a la ploma, proves i primeres edicions).
La mostra s’estructura en quatre àmbits, que responen a les obres presentades, i s’hi exposen 127 dibuixos originals, realitzats per Rusiñol, Casas, Pichot, Mas i Fondevila, Oller, Utrillo i Zuloaga.