Inici  /  Noticies   /  INFÀNCIA MARGINADA, 100 ANYS D’HISTÒRIA A CATALUNYA

INFÀNCIA MARGINADA, 100 ANYS D’HISTÒRIA A CATALUNYA

Del 8 de gener a l’1 de febrer de 2009 el Museu Industrial del Ter acull l’exposició temporal “Infància marginada, 100 anys d’història a Catalunya”

La mostra està organitzada per Aldees Infantils SOS de Catalunya i ha comptat amb la col·laboració del Museu Industrial del Ter amb la cessió de dues imatges.

A través de 72 fotografies i 24 blocs de text l’exposició té com a objectiu fer una mirada al passat per no oblidar el fet que l’atenció a la infància no ha estat entès de la mateixa manera al llarg de la història. Durant el primer terç del s.XX molts nadons encara són abandonats, molts nens i nenes, des dels 5 anys, treballen a les fàbriques; a Espanya moren 555 nens cada dia; els nens i nenes en desemparament són tancats en grans centres on la vida és un conjunt de repressió, càstigs, manca d’higiene, insuficient i dolenta alimentació i malalties. Amb la Declaració dels Drets de l’Infant, l’any 1989 el nen passa de ser objecte de protecció a ser objecte de drets.

Alguns dels temes que el visitant podrà veure a l’exposició són: “La infància en desemparament”, “La infància abandonada”, “Mortalitat infantil”, “Analfabetisme”, “El treball dels nens”, “Els nens a les presons”, “Els correccionals”, etc.

La mostra es gratuïta i la podreu veure fins a l’1 de febrer de dimarts a divendres de 10h a 13h i de 16h a 19h. Dissabtes, diumenges i festius de 10h a 14h.