Inici  /  Noticies   /  INSCRIPCIONS OBERTES A LA JORNADA: FEM TEATRE ALS MUSEUS? NOVES EXPERIÈNCIES PER COMUNICAR EL PATRIMONI

El Museu Industrial del Ter i la Universitat d’Estiu de la UVic organitzen la jornada: Fem teatre als museus? Noves experiències per comunicar el patrimoni que se celebrarà el 8 de juliol al MIT. La jornada es presenta com a una oportunitat per reflexionar sobre la vinculació del patrimoni amb el teatre fent una primera aproximació a aquest àmbit en el nostre país amb la visió d’experiències nacionals i internacionals.
Els llenguatges teatrals han esdevingut cada vegada més al nostre país i en altres indrets un dels llenguatges emprats per la comunicació del patrimoni. En aquest sentit és cada vegada més habitual en els nostres museus trobar una oferta de teatralitzacions que permet obrir noves expectatives en la comunicació del patrimoni. Aquest és el cas del Museu Industrial del Ter, que en els darrers anys i amb la complicitat de la companyia Corcia Teatre ha desenvolupat un bon nombre d’experiències que vinculen teatre i comunicació del patrimoni.Tot i això es troba a faltar fòrums que permetin reflexionar sobre aquestes experiències, analitzar-ne els processos creatius, la vinculació entre els llenguatges museogràfics tradicionals i els llenguatges dramàtics, i avaluar-ne els resultats de públic i qualitat artística. Aquesta jornada ens ha de permetre una primera aproximació a aquest àmbit en el nostre país amb una visió d’experiències Internacionals.

09:30 Recepció dels participants
10:00 Presentació de la jornada Universitat de Vic, Ajuntament de Manlleu, Direcció General de Patrimoni Cultural, Oficina de Patrimoni Cultural (Diputació de Barcelona) i Museu Industrial del Ter
10:15 Noves formes de presentació del patrimoni als museus catalans Daniel Solé (Subdirector general de Museus)
10:30 Teatre als museus. Anàlisi de models i experiències internacionals Mikel Asensio (Universidad Autónoma de Madrid)
11:30 Pausa-cafè
12:00 “Colonial Williamsburg”, una experiència de Living History Conny Graft (Senior Research. Colonial Williamsburg)
13:00 Del museu al teatre i del teatre al museu. El cas del Museu Industrial del Ter Jordi Arquès, Joan Roura, Lluís Jutglar
(Corcia Teatre) i Carles García (Museu Industrial del Ter)
14:00 Dinar
16:00 Teatre als museus: oportunitats i amenaces (Taula d’experiències i taula rodona)
Susana Argul com a Moderadora (Directora de l’empresa RE-CREA ACCIONS CULTURALS)
Joan Muñoz (Departament de difusió del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya)
Mireia Mayolas (Cap del Centre de Recursos Educatius del Mar del Museu Marítim de Barcelona)
Jordi Abella (Director de l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu)
Antoni Sella (Director dels Museus de Sitges)
Pilar Sada (Conservadora. Responsable de l’Àrea de Difusió del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona)

Organitza:
Museu Industrial del Ter
Col·labora:
Universitat de Vic
Preu:
35 € (dinar inclòs)
Acreditació:
Certificat d’assistència
Certificat d’aprofitament prèvia presentació
d’un treball sobre el tema (reconeixement
de la UVic equivalent a 1 crèdit)
Més informació:
Museu Industrial del Ter
Passeig del Ter, s/n – 08560 Manlleu
(De dimarts a divendres de 10 a 13h. i de 16 a 19h.;
dissabtes, diumenges i festius de 10 a 14h.).
Tel. 93 851 51 76 – Fax. 93 851 27 35
www.museudelter.cat
Patrocinen:
Direcció General del Patrimoni Cultural (Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya), Oficina del Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, Ajuntament de Manlleu, Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional