Inici  /  Noticies   /  “La colònia de Borgonyà desapareguda”, història gràfica de Borgonyà

“La colònia de Borgonyà desapareguda”, història gràfica de Borgonyà

El llibre ha estat editat per Efadós Editorial en la seva col·lecció “Catalunya desapareguda” i l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló amb col·laboració de la Diputació de Barcelona i el Museu del Ter.

L’autor ha estat l’historiador del Museu del Ter Jordi Grané, que ja havia estat responsable també de l’edició del volum “Manlleu desaparegut”, d’aquesta mateixa col·lecció.

Aquesta publicació es va programar amb motiu de la celebració dels 125 anys de la colònia de Borgonyà durant l’any 2020. Les activitats commemoratives estaven organitzades i coordinades per la Comissió del 125è aniversari de la colònia, del qual el Museu del Ter en forma part. La pandèmia i el COVID van obligar a suspendre els actes i activitats que s’havien previst durant tot l’any (conferències, representacions teatrals, futbol, etc…). Malgrat aquesta aturada d’activitats, es va decidir mantenir el projecte de publicació d’aquest llibre d’imatges històriques de Borgonyà.

El llibre és un recorregut històric a través de més de 180 fotografies que van des de la fundació de la colònia de Borgonyà, l’any 1895, fins a la segona meitat del segle XX, dividides en tres capítols: “El paisatge”, “Fabra i Coats” i “Serveis i vida social”. Amb motiu de la publicació del llibre s’ha fet un intens treball de recuperació i documentació de fotografia històrica de Borgonyà, amb moltes fotografies fins ara inèdites.

La presentació del llibre estava prevista durant el 2020, però per motius sanitaris s’ha ajornat esperant fer-ho durant els primers mesos de 2021.