Inici  /  Noticies   /  Novè 2a. 5 personatges 5 capítols. Ara, l’obra

Novè 2a. 5 personatges 5 capítols. Ara, l’obra

Cada dijous des del 12 de novembre fins al 10 de desembre hem emès al canal de youtube del Museu del Ter i a El9TV un capítol de “Novè 2a”, la docusèrie ambientada en la història dels pisos de can Garcia, que aviat desapareixeran completament de l’horitzó urbà manlleuenc. Amb cada capítol hem presentat un personatge: en Josep, l’Abdellah, en Manuel, la Fina i la Montse. La docusèrie també comptava amb un capítol 0 on s’explicava la història de tot el projecte. Ara us proposem assistir al desenllaç de Novè 2a en una única emissió també a El9TV i el canal de youtube del museu.

La previsió era finalitzar en format teatral el desenllaç de Novè 2a amb diverses representacions durant el mes de desembre. El projecte teatral no ha estat possible enguany per les circumstàncies sanitàries conegudes per tothom, però esperem poder-ho fer properament i treballem amb la idea de traslladar-lo a l’estiu de l’any 2021 al teatrí del Museu del Ter.

Entretant com hem dit, Corcia Teatre i el Museu del Ter us oferim la possibilitat de veure l’espectacle en una versió televisiva el proper 29 de desembre a les 22h al nostre canal de youtube i a El9TV. Prèviament a l’emissió El9TV emetrà novament el capítol 0 i els 5 capítols de la docusèrie. Igualment aquests capítols es poden veure en obert al canal de youtube del Museu del Ter.

Els dos blocs de can Garcia, al barri de l’Erm, han estat a Manlleu el símbol d’una època i un urbanisme que van transformar en tots els sentits les ciutats. Ja només en queda un d’ells, dominant encara, per poc temps, l’horitzó de la petita ciutat industrial del Ter. Durant els seus 60 anys la vida hi ha florit amb tota la força. A la seva ombra hi han crescut generacions de manlleuenques i manlleuencs, però ara desapareixeran definitivament com a part d’un procés de reforma integral del barri. Els seus habitants, els que hi van créixer, volen, però, que en conservem el seu testimoniatge d’una època que ha estat la de tants i tantes, a Manlleu i a moltes ciutats industrials com la nostra. D’aquesta demanda de memòria col·lectiva, expressada al Museu del Ter per l’Associació de veïns del barri de l’Erm, va néixer Novè 2a.

La Montserrat, després d’anys d’absència, entra per darrera vegada al novè segona dels pisos de can Garcia, abans que siguin enderrocats. El mateix pis que uns anys abans el seu pare havia traspassat a l’Abdelah.
La relació del jove, vingut fa poc del Marroc, amb la Fina continua endavant no sense entrebancs. Les diferencies culturals fan que la seva vida a la comunitat no sigui un camí de roses.
Els anys, però, van posant les coses al seu lloc i com si d’una recepta culinària es tractés, cada ingredient es fa imprescindible en un deliciós i harmoniós plat.

En aquest enllaç podreu veure els cinc capítols i el capítol 0 de “Novè 2a”

FITXA ARTÍSTICA

Càmera i realització:
Xef Vila

Agraïments:
Ariadna Pou, Pau Sánchez, Margarita Herrero, Família Bosch Presegué.