Inici  /  Noticies   /  L’ESPERIT DEL TER, TOTS ELS DIUMENGES DE JULIOL I AGOST

L’ESPERIT DEL TER, TOTS ELS DIUMENGES DE JULIOL I AGOST

Tots els diumenges de julio i d’agost a les 11.30h, el Museu Industrial del Ter (MIT) de Manlleu conjuntament amb la Companyia Corcia Teatre us proposen coneixer la història de la industrialització a la conca mitja del riu Ter de la mà de la visita teatralitzada: L’ESPERIT DEL TER.

En Quim i l’Assumpta són els esperits del Museu Industrial del Ter. Amb ells tots els visitants, que vinguin els diumenges a les 11.30h durant els mesos de juliol i d’agost descobriran el gran paper dels treballadors a les fàbriques i a la societat d’aquella època marcada per la industrialització. La visita permetrà descobrir el procés de transformació del cotó en fil, amb les diferents màquines, i veure l’aprofitament de l’aigua a través de la Turbina Fontaine, una peça restaurada de mitjan segle XIX. Tanmateix els nostres esperits us explicaran alguns aspectes de la vida quotidiana i de la societat de l’època industrial.

Les visites són una bona via per donar contingut a l’oferta d’activitats de la capital del Ter, la ciutat de Manlleu. Aquestes són una acció més de les desenvolupades dins el marc del Pla de Dinamització del Turisme Industrial de Catalunya, projecte al que Manlleu es va adherir l’any 2005 junt amb d’altres municipis catalans.