Inici  /  Noticies   /  L’OBRA SOCIAL LA CAIXA I EL MUSEU SIGNEN EL CONVENI DEL PROJECTE DE VOLUNTARIAT ALS ESPAIS EN CUSTÒDIA DE LES RIBERES DEL TER

El projecte pretén formar un grup de voluntaris en l’àmbit naturalista perquè puguin realitzar visites als espais en custòdia de les riberes del Ter. Des de l’inici de la seva activitat, el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis-Museu Industrial del Ter ha organitzat activitats de voluntariat com neteges de lleres i ribes de rius, plantades d’arbres de ribera, censos d’ocells, etc. Ara la voluntat és de consolidar i augmentar aquesta línia de treball. Amb el resultat dels últims anys en aquesta línia, s’ha observat que aquesta és una molt bona estratègia que permet que la ciutadania prengui consciència i s’impliqui amb els projectes i actuacions al territori. El projecte pretén vincular les actuacions i accions de custòdia del territori que porta a terme l’entitat amb el treball del voluntariat. En concret, es vol reforçar el projecte “Riberes del Ter” amb accions de voluntariat, que consisteix en el desenvolupament a l’Alt Ter d’acords i actuacions de custòdia fluvial concrets. Ara es treballa en la captació i formació de voluntaris per tal de que puguin difondre i donar a conèixer a la ciutadania els acords, les actuacions realitzades i la flora i la fauna per tal de posar en valor i fomentar l’apropament i estima dels ciutadans a aquests espais fluvials. També es pretén donar a conèixer les tasques de restauració fetes per persones amb risc d’exclusió social i voluntariat ambiental com neteja de lleres, plantades d’arbres, cens d’ocells aquàtics hivernants, etc.

El voluntariat constitueix una expressió de la solidaritat ciutadana i permet donar resposta a diferents necessitats socials. La majoria de les organitzacions tenen grups de voluntaris per dur a terme les activitats d’atenció als col·lectius beneficiaris dels seus programes de lluita contra les desigualtats socials. Dels 168 projectes seleccionats en aquesta edició de la convocatòria, 42 treballen en la promoció i captació de nous voluntaris, mentre que 126 ho fan en la gestió integral del voluntariat.

La Fundació “la Caixa” col·labora amb aquest projecte amb un ajut de 12.000 euros.