Inici  /  Noticies   /  MENCIÓ ESPECIAL PER A LA CUSTÒDIA DE LA PLATJA DEL DOLCET (RIU TER, MANLLEU, OSONA)

Aquesta distinció va ser per les accions de custòdia coordinades pel CERM al paratge de la Platja del Dolcet, propietat de l’Ajuntament de Manlleu (Osona), emplaçat a la riba esquerra del riu Ter aigua amunt del nucli urbà.
En uns 330 metres de longitud i una extensió aproximada d’una hectàrea de terreny, entre l’hivern de 2003 i el de 2004 s’hi van plantar, seguint criteris de restauració ecològica, uns mil tres-cents plançons d’arbres de ribera (hi va haver reposicions) de diverses espècies autòctones: vern, salze o saule blanc, tell de fulla gran, avellaner, freixe de fulla gran i om. Es va soterrar una línia elèctrica de mitja tensió, es va limitar l’accés rodat i es van crear tres punts de pesca i contemplació del riu i un petit parc amb jocs infantils.
L’any 2002 l’Ajuntament de Manlleu i el CERM van a un acord de custòdia mitjançant l’activació del Projecte de restauració de la Platja del Dolcet.
Per a tal fi, es va sol·licitar, amb èxit, un ajut de 4.987,38 € del Programa de Conservació de Lleres Públiques de Catalunya de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA). Alhora, es va establir un acord de col·laboració amb les empreses alimentàries veïnes, La Piara, SA i NUPA, SA, per coordinar el seu ajardinament perimetral i la seva participació directa al projecte de restauració. També es va contactar amb l’Associació de Pescadors d’Osona i amb el Grup de Defensa del Ter, el Consorci Turístic Meandres del Ter i la Diputació de Barcelona, bàsicament per coordinar-hi la retolació del denominat Camí Vora Ter. El manteniment de l’àrea es fa des del 2004 i com a mínim fins al 2006 mitjançant l’Escola Taller “Parc del Ter”.