Inici  /  Noticies   /  Montphoto, concurs internacional de fotografia de natura pels 40 anys del GFM

Montphoto, concurs internacional de fotografia de natura pels 40 anys del GFM

Enguany el Grup Fotografic Manlleu celebra el seu 40è aniversari. Entre els actes que l’entitat manlleuenca ha organitzat amb motiu d’aquesta efemèride hi ha l’oportunitat de poder veure a Manlleu l’exposició fotogràfica Montphoto.

Montphoto és el concurs internacional de fotografia de natura amb més prestigi de l’estat español repartint 37.000€ en premis. Nascut el 1997, Montphoto rep en cada edició milers de fotografies realitzades pels fotògrafs de natura més reconeguts a escala mundial. A l’edició del 2021 es van presentar 14.000 imatges de participants de 68 països d’arreu del món. Ara al Museu del Ter es poden veure  un recull de 70 fotos entre finalistes i premiades.

Les imatges de l’exposició s’engloben en diverses categories (mamífers, aus, muntanya, món vegetal, etc.) però tenen en l’ecologia i la cura de l’entorn un denominador comú. Això ha convertit a Montphoto en un referent mundial no només en l’àmbit fotogràfic, sinó també en l’àmbit conservacionista.

Montphoto celebra la  25ena edició del concurs i coincideix amb el 40è aniversari del Grup Fotogràfic Manlleu. Dues entitats catalanes amb històries paral·leles que convergeixen al Museu del Ter.

La mostra és gratuïta i es podrà veure al Museu del Ter fins al 20 de març de dimarts a diumenge de 10 a 14h.