Inici  /  Noticies   /  Taller de fotografia històrica “Desvetllem la memòria de la sardana a Manlleu”

Taller de fotografia històrica “Desvetllem la memòria de la sardana a Manlleu”

Aquest any l’Agrupació Sardanista Manlleuenca celebra els 90 anys. Des del seu naixement, l’any 1929, ha desenvolupat una gran tasca per la sardana a Manlleu i és una de les entitats més actives de la població. Manlleu ha tingut sempre una gran tradició sardanista, com ho demostren les nombroses colles de competició, les diferents cobles de sardanes i un bon nombre de compositors manlleuencs o molt vinculats amb Manlleu. L’any 1999, fruit d’aquesta llarga tradició, Manlleu va ser proclamada Ciutat Pubilla de la Sardana. En la vida social de la població les sardanes sempre han tingut un paper destacat, amb presència en els principals actes festius de la ciutat. Aprofitant aquesta gran celebració el Museu del Ter juntament amb l’Agrupació Sardanista Manlleuenca volem recuperar la memòria gràfica i vivencial de la vida sardanista a Manlleu al llarg del segle XX.

Fa gairebé 15 anys que fem els tallers de fotografia històrica des del Museu del Ter que tenen com a objectiu la recuperació de fons de fotografia històrica. Durant el taller, a través de processos participatius amb els assistents, es documenten i es cataloguen les imatges que després acompanyen a recerques i a exposicions temporals.

El taller de fotografia històrica “Desvetllem la memòria de la sardana a Manlleu” es fa cada dimarts de 15.30h a 17h al Museu del Ter.