Inici  /  Noticies   /  “Novè 2a”. Els pisos de can Garcia a les nits de teatre del Museu del Ter
"Novè 2a"

“Novè 2a”. Els pisos de can Garcia a les nits de teatre del Museu del Ter

Els dos blocs de can Garcia, al barri de l’Erm, han estat a Manlleu el símbol d’una època i un urbanisme que van transformar en tots els sentits la ciutat. Ja només en quedava un, dominant fins fa poc temps l’horitzó de la petita ciutat industrial del Ter. Durant els seus 60 anys la vida hi ha florit amb tota la força. A la seva ombra hi han crescut generacions de manlleuenques i manlleuencs, però ara desapareixen definitivament com a part d’un procés de reforma integral del barri. Els seus habitants, els que hi van créixer, volen, però, que en conservem el seu testimoniatge d’una època que ha estat la de tants i tantes, a Manlleu i a moltes ciutats industrials com la nostra. D’aquesta demanda de memòria col·lectiva, expressada al Museu del Ter per l’Associació de veïns del barri de l’Erm, va néixer el projecte “Novè 2a”.

El projecte “Nové 2a” de memòria dels pisos de can Garcia

El projecte ha consistit en una docusèrie de 5 capítols i en l’espectacle teatral que presentem per aquest estiu. La sèrie es va emetre durant la tardor de l’any 2020 per El 9TV i el canal de Youtube del Museu del Ter. En cada capítol, tots disponibles al canal de Youtube del Museu del Ter, es presentava un del 5 personatges de l’espectacle que ara es podrà veure al teatrí del Museu del Ter. Els cinc personatges que ara teixiran la seva història són en Josep, interpretat per en Jordi Arqués, l’Abdellah, per en Moha Amazian, en Manuel, per en Francesc Pérez, la Fina, per l’Anna Presegué i la Montse, per la Laia Monforte.

El format teatral de “Novè 2a” arriba amb retard. L’espectacle s’havia concebut com un projecte teatral més del Museu del Ter i CorciaTeatre per representar-se l’estiu de 2020 amb el format d’altres produccions com “Torn de nit. Crònica negra”, “Ànimes de batan”, “El meu barri”, “l’Aiguat”, “Bates blaves”, “1977”, “Cafè, coope i puro” i “Sessió contínua”. La covid-19 i les seves mesures sanitàries va fer impossible el programa previst. En aquell moment va néixer la idea d’ampliar el projecte teatral de “Novè 2a” amb un format audiovisual: una sèrie de 5 capítols barrejant ficció i testimonis reals. La representació de l’obra amb públic s’havia de fer el desembre de 2020, però també es va haver d’ajornar i es va substituir per una primera i única emissió televisiva a El 9TV. Finalment, encara que amb aforament limitat per les circumstàncies, podem presentar l’espectacle aquest estiu al nostre teatrí al Museu del Ter

“Novè 2a” s’estrenarà el divendres 9 de juliol a les 20.30h i estarà en cartell fins al 7 d’agost, cada divendres i dissabte i alguns dijous. Les dates de les representacions són les següents:

9 i 10 de juliol
16 i 17 de juliol
22, 23 i 24 de juliol
29, 30 i 31 de juliol
5, 6 i 7 d’agost

La venda d’entrades serà en línia, a partir del 21 de juny a través del portal www.entradesmanlleu.cat

Sinopsis

La Montserrat, després d’anys d’absència, entra per darrera vegada al novè segona dels pisos de can Garcia, abans que siguin enderrocats. El mateix pis que uns anys abans el seu pare havia traspassat a l’Abdelah.
La relació del jove, vingut fa poc del Marroc, amb la Fina continua endavant no sense entrebancs. Les diferencies culturals fan que la seva vida a la comunitat no sigui un camí de roses.
Els anys, però, van posant les coses al seu lloc i com si d’una recepta culinària es tractés, cada ingredient es fa imprescindible en un deliciós plat.

En aquest enllaç podreu veure els cinc capítols i el capítol 0 de “Novè 2a”

Fitxa artística

Càmera i realització:
Xef Vila

Agraïments:
Ariadna Pou, Pau Sánchez, Margarita Herrero, Família Bosch Presegué.