Inici  /  Noticies   /  NOVETATS A L’OFERTA EDUCATIVA 2011-2012 DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

NOVETATS A L’OFERTA EDUCATIVA 2011-2012 DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

A partir del 12 de setembre comença el nou curs escolar i el Museu Industrial del Ter continua oferint un ventall ampli d’activitats (tallers, visites i sortides) amb l’objectiu de donar a conèixer el riu des de diferents punts de vista. Un conjunt d’activitats que posen en valor el patrimoni cultural i natural del riu. Es tracta d’una oferta variada i de qualitat pensada per a tots els nivells educatius, des de cicle infantil fins a batxillerat, cicles formatius i cursos universitaris.

Enguany s’han incorporat nous elements que complementen i milloren l’oferta educativa. D’una banda, s’ha restaurat el sistema d’embarrats que connecten la turbina Fontaine, de 1860, amb algunes màquines de la filatura. Això permet veure com la força de l’aigua del canal feia funcionar les màquines per mitjà d’un sistema de transmissió mecànica. Els alumnes que facin el taller de tecnologia hidràulica podran entendre aquest procés i veure el motor energètic de la fàbrica.

D’altra banda, s’ha ampliat el taller de peixos de riu a secundària per poder treballar els conceptes de xarxa tròfica, migracions dels peixos i connectivitat ecològica, cabals ambientals i espècies invasives. A més a més, es podrà visitar la nova rampa per a peixos de la resclosa de la Teula, riu Ter a Manlleu, que permet millorar l’estat de conservació dels peixos.

Aquests nous elements neixen amb la voluntat de millorar i ampliar l’oferta educativa, fent-la més didàctica.

Aquí hi trobareu tota la nostra oferta educativa detallada. Per a més informació i reserves, només cal que us poseu en contacte amb nosaltres per telèfon: 93 851 51 76, o bé per correu electrònic: [email protected].