Inici  /  Noticies   /  ÈXIT DE PÚBLIC A LES ACTIVITATS DEL DIUMENGE A LA VORA DEL TER

ÈXIT DE PÚBLIC A LES ACTIVITATS DEL DIUMENGE A LA VORA DEL TER

Durant aquest estiu més de 200 persones han participat a les activitats per a tots els públics EL DIUMENGE A LA VORA DEL TER. Des del mes de maig, el Museu Industrial del Ter ofereix tot un seguit de tallers i sortides que permeten conèixer el riu Ter. Les activitats es duen a terme tots els diumenges a les 11 del matí, i estan pensades perquè es puguin fer de manera individual o en família.

Cada primer diumenge els visitants poden adoptar el paper d’investigadors i descobrir l’estat de salut del riu i els petits animals que hi viuen. S’agafa una mostra d’invertebrats aquàtics a la vora del riu i després s’identifiquen al laboratori fent servir lupes binoculars. Finalment, se’n fa un recompte i es determina quin és l’estat de salut del riu.

Cada segon diumenge de mes es fa una sortida d’observació d’ocells de riu a la vora del Ter. Permet identificar amb l’ajut de binocles els ocells aquàtics i de ribera. Durant l’activitat es parla de les seves migracions i s’expliquen algunes característiques i adaptacions per alimentar-se i reproduir-se.

El tercer cap de setmana es porten a terme dues activitats paral·leles. La visita a la colònia de Borgonyà, d’origen escocès -una de les colònies industrials més importants de Catalunya-, on es visita el recinte de l’antiga fàbrica Fabra i Coats. S’hi pot veure la xemeneia, les calderes, etc. A través d’un recorregut a peu pels carrers de la colònia, es pot visitar el teatre, la casa bressol i entrar en un habitatge obrer. El mateix cap de setmana s’ofereix el taller els peixos de riu. Al laboratori del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, a la segona planta del museu, es fa una observació directa de peixos en aquaris per conèixer quines espècies es poden trobar al riu, el seu origen, què necessiten i les seves problemàtiques. Després es visita la nova rampa de peixos de la resclosa de la Teula de Manlleu, per veure una mesura de millora de l’estat de conservació dels peixos.

El quart diumenge, la sortida – taller de peus al riu permet conèixer un espai fluvial de gran interès ecològic. S’interpreten els canvis en el paisatge i la vegetació. S’explica d’on ve l’aigua de la font del Peretó i se’n fa una anàlisi. S’observen els ocells del riu des d’un aguait. Per acabar, es fiquen els peus a l’aigua i es capturen uns quants animalons aquàtics, que ajudaran a saber quin és l’estat ecològic del riu.
Podeu trobar-ne més informació a:
EL DIUMENGE A LA VORA DEL TER
activitats per tots els publics

Cal fer reserva prèvia trucant al 93 851 51 76 o bé enviant un missatge a [email protected]