Inici  /  Noticies   /  PER SEGON ANY CONSECUTIU EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER PARTICIPA EN EL PROJECTE MUSEUS EN XARXA, COINCIDÈNCIES INSÒLITES AMB EL MUSEU DE CARDEDEU.

Museus en xarxa, coincidències insòlites és una activitat de la xarxa de Museus Locals. Els museus han posat en diàleg dues peces escollides que proposen una relació simbòlica, estètica o conceptual. Aquesta proposta, articulada a l’entorn de les col·leccions dels museus, ens permet reflexionar conjuntament sobre els objectes exposats, sobre els museus i sobre els municipis. En definitiva, Museus en xarxa, coincidències insòlites, ens dóna l’oportunitat de difondre un llegat cultural comú.

El Museu Industrial del Ter participa per segon any consecutiu en les Coincidències Insòlites, projecte que promou la Diputació de Barcelona dins el marc del pla d’ocupació Tècnics d’Animació del Patrimoni. En aquest ocasió el MIT posa en diàleg dues farmacioles coetànies de Martinet de Cerdanya i Cardedeu.

La medicina tal com la coneixem ha seguit una evolució històrica clara i espectacular. El que abans s’entreveia amb dites, tradicions, i rondalles sobre herbes remeieres, avui s’ha convertit en una ciència. En les primeres dècades del segle XX la diferència no estava tan clara, i mostra d’això en són dos casos tan diferenciats com són Cardedeu i Martinet de Cerdanya (a la conca del riu Segre). Dues poblacions aparentment sense cap fil conductor però que ens mostren dues formes d’atenció sanitària clarament diferenciades. La informació que ens aporta és de gran valor i ens permet mesurar la qualitat de vida. Mentre uns gaudien d’atenció a domicili i dels avenços mèdics més recents, d’altres combinaven el coneixement tradicional dels elements que oferia la naturalesa del voltant.

La mostra, gratuïta, es podrà visitar fins a finals de juliol al Museu Industrial del Ter de Manlleu .