Inici  /  Noticies   /  PRESENTACIÓ DEL TREBALL DE RECERCA “MEMÒRIA DEL CORO DE MANLLEU”

PRESENTACIÓ DEL TREBALL DE RECERCA “MEMÒRIA DEL CORO DE MANLLEU”

La industrialització va afectar tots els ordres de la vida, més enllà de les transformacions econòmiques que va suposar a tota la conca del Ter. Tot i les difícils condicions de vida dels obrers i la conflictivitat, la nova societat industrial atresorava un dinamisme sense precedents. En aquest context naixia la primera societat que va tenir la seva seu a l’edifici del Coro i que a més li va donar el nom va ser la Societat Coral El Progrés, l’any 1862. Una entitat dirigida a l’esplai i la instrucció per als treballadors, essent una de les primeres associacions obreres de la conca del Ter. Pels volts de la dècada dels 80 del segle XIX la societat es trasllada a l’edifici del Passeig de Sant Joan 10-12.

Al llarg de la seva existència, El Progrés canalitzà les necessitats i les reivindicacions d’un important sector de la població obrera manlleuenca on s’hi expressaven les veus més radicals, lliurepensadores, moltes d’elles anticlericals, de la població i de la comarca fins a finals de la guerra civil.

La presentació d’aquest treball pretén recuperar aquesta història en un moment en que a Manlleu es van perdent edificis que havien estat emblemàtics a principis de segle, com el cinema Garcia, el Teatre Centre, seu de l’antiga Joventut catòlica, la Cooperativa Mútua de pa i queviures. Amb la recuperació del “Coro” recuperem també la memòria d’una part important de la vida associativa manlleuenca i de les entitats que van donar vida al Manlleu del segle XIX i XX i que van quedar estroncades per la Guerra Civil i la repressió franquista.

Amb aquest treball de recerca, impulsat pel Museu Industrial del Ter i finançat per la Direcció General del Memorial Democràtic, recuperem també la memòria d’una part important de la vida associativa manlleuenca.

Dia: dijous 21 d’octubre de 2010
Hora: 20:00h