Inici  /  Noticies   /  PRESENTACIÓ DE LA XARXA DE MUSEUS D’OSONA

PRESENTACIÓ DE LA XARXA DE MUSEUS D’OSONA

El passat dimecres dia 16 de setembre a les 12.30h es va presentar al Museu Industrial del Ter la Xarxa de Museus d’Osona. Una xarxa de museus estesa pel territori que ha estat formada per cohesionar i donar una marca a l’oferta educativa dels museus d’Osona. Es tracta d’una xarxa molt diversificada culturalment que ha apostat per la creació d’un ens museístic que reuneix els trets distintius de qualitat, diversitat, creativitat, i, sobretot, vocació educativa.
Actualment la Xarxa de Museus d’Osona està formada pels següents museus: Casa Museu Verdaguer, Museu Industrial del Ter, Museu Arqueològic de l’Esquerda de Roda, Centre d’Interpretació Arqueològica del Camp de les Lloses, Museu de la Torneria, Museu Episcopal de Vic, Museu de l’Art de la Pell, Centre Cultural Europeu de la Natura i properament s’incorporarà el Museu del Coure.

Fruit d’aquest treball de col·laboració ja ha estat editat un catàleg de l’oferta educativa conjunta orientada al curs 2009/10, el que també va ser presentat en el transcurs de la presentació de la xarxa. Aquesta nova eina de treball, que van presentar els diferents representants dels museus que la integren, neix amb l’objectiu de complementar als programes d’estudis i activitats dels centres escolars.
Actualment també s’està treballant en la creació d’un portal digital i l’actualització de l’oferta pel curs escolar 2010/11.

La creació d’aquesta xarxa de museus ha estat possible gràcies al “Programa de col·laboració entre museus i/o col·leccions” del Dpt. de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.