Inici  /  Noticies   /  LA UVIC ACULL L’EXPOSICIÓ DE FOTOGRAFIES DE FRANCESC RIEROLA I MASFERRER

LA UVIC ACULL L’EXPOSICIÓ DE FOTOGRAFIES DE FRANCESC RIEROLA I MASFERRER

De l’1 al 30 d’octubre es podrà visitar al vestíbul de l’Edifici Torre dels Frares de la Universitat de Vic l’exposició “Paisatges capturats, 1896-1907. El llegat fotogràfic de Francesc Rierola i Masferrer”. L’exposició produïda pel Museu Industrial del Ter mostra una selecció molt significativa d’un fons de gairebé 1700 plaques de vidre, conservat per la seva família durant més de 100 anys.
La mostra que ara es pot veure a Vic, fruit del conveni de col·laboració entre la Universitat de Vic i el Museu Industrial del Ter, es va poder veure a Manlleu de maig a octubre del 2008. L’exposició va ser l’acte principal de tot un seguit d’activitats per difondre l’obra, del traductor, crític i escriptor, Francesc Rierola i Masferrer (1857-1908) amb motiu dels cent anys de la seva mort i de l’edició del seu Dietari. En aquest sentit la mostra permetrà de nou veure un fons d’un gran valor documental i històric sobre la comarca d’Osona.
La mostra dóna a conèixer un dels vessants desconeguts de l’obra de Francesc Rierola i Masferrer, la de fotògraf. La seva obra fotogràfica consta de dues parts que es corresponen amb la seva trajectòria vital. La primera correspon als anys de Barcelona que fotografia els seus paisatges preferits i a la masia La Rierola de Manlleu, amb fotografies familiars, de paisatges vora el Ter, etc. La segona part, fa referència a l’arribada a Vic a partir de 1898 fins a la seva mort, el gener de 1908. En la mostra que s’exposarà a Vic durant el mes d’octubre predominen les fotografies que Francesc Rierola va fer de Vic i diversos indrets de la comarca. Moltes d’aquestes imatges constituiran una sorpresa pels canvis que han sofert molts racons quotidians.
Conferència inaugural
Amb motiu de la inauguració de l’exposició, el dijous 1 d’octubre a les 20h a la Sala Segimon Serrallonga, tindrà lloc una conferència a càrrec de la doctora Mita Casacuberta, professora de la Universitat de Girona, sobre “El Dietari de Francesc Rierola: una visió melancònica de la ciutat moderna”.
El Dietari de Francesc Rierola és un testimoni d’excepció de la transformació de la societat catalana al tombant del segle XX. Antimodernista declarat, Rierola presenta en el seu Dietari una peculiar imatge de la ciutat moderna des d’una mirada melancònica, pròpia del simbolisme decadentista.