Inici  /  Noticies   /  PRESENTACIÓ DEL DIA MUNDIAL DEL PEIX VIATGER

PRESENTACIÓ DEL DIA MUNDIAL DEL PEIX VIATGER

Dimarts 20 al vespre la Sala Gaudí de La Pedrera va acollir l’Acte de presentació del Dia Mundial del Peix Viatger, una convocatòria d’actes que tindran lloc el proper dissabte 24 de maig arreu del món (més de 250 esdeveniments a 51 països) sobre la conservació dels rius i els ecosistemes aquàtics en general, les espècies amenaçades de peixos que hi viuen i les possibles solucions perquè puguin fer les seves migracions dels del mar fins a les capçaleres i a l’inrevés.

L’Acte de presentació va comptar amb la participació del Sr. Josep Enric Llebot, secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya; el Sr. Diego Moxó, gerent de l’Agència Catalana de l’Aigua; el Sr. Marc Ordeix, coordinador del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis-Museu del Ter; la Sra. Marta Lacambra, directora general de la Fundació Catalunya- LA Pedrera i el Sr. Miquel Rafa, director de l’Àrea de Territori i Medi Ambient de la Fundació, i l’assistència de la Sra. Marta Subirà, directora general de Polítiques Ambientals.

En l’acte, es van presentar les activitats que es duran a terme arreu de Catalunya el proper dissabte 24 de maig amb motiu del Dia Mundial del Peix Viatger, impulsades pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis- Museu del Ter i la Fundació Catalunya- La Pedrera, amb la col·laboració de moltes altres entitats (Museu Blau, Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, Parc Natural del Delta de l’Ebre, Grup de Natura Freixe, Associació la Sorellona, Direcció General de Pesca i Afers Marítims, Direcció General de Medi Natural, AEMS Rius amb vida, Agència Catalana de l’Aigua, Societat Ibèrica d’Ictiologia, Centre Ibèric de Restauració Fluvial, Associació Ibèrica de Limnologia). Són les següents:

ALLIBERAMENT D’ANGULES DIVENDRES 23 DE MAIG A LA TARDA

Reserva Natural de Sebes, Flix (+info)

ACTIVITATS PER TOTS ELS PÚBLICS DISSABTE 24 DE MAIG, de 10 a 13h

Museu Blau – Museu de Ciències Naturals de Barcelona (+info)

Museu del Ter- Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (+info)

Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà i Associació La Sorellona (+info)

MónNatura Delta de l’Ebre (+info)

L’acte també va contemplar la presentació del llibre “Els peixos dels rius i les zones humides de Catalunya. Qualitat biològica i qualitat fluvial”. El llibre ha estat coordinat des del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu del Ter.