Inici  /  Noticies   /  PROJECTE FAIG Aprenentatge-Servei de La Salle Manlleu. Taller d’iniciació a la restauració

⇒ DOSSIER DEL PROJECTE

El projecte FAIG, aprenentatge-servei amb La Salle

Des de l’any 2016 el Museu del Ter col·labora amb La Salle Manlleu en el projecte FAIG, d’aprenentatge-servei amb alumnes de 4rt ESO amb un taller d’iniciació a la restauració. Durant aquests anys el suport dels alumnes ha estat de gran utilitat per a la consolidació i tractament amb intervencions bàsiques d’objectes de les col·leccions. Sovint també aquestes col·laboracions han tingut repercussió en projectes de divulgació i exposició del Museu del Ter. Per tant, els alumnes participants al mateix temps que aprenen uns conceptes bàsics de tractament dels objectes realitzen també un servei en la gestió de les col·leccions del Museu del Ter.

Tasques fetes Projecte Faig 2022-2023

Aquests són els principals processos realitzats pels alumnes de La Salle, en el tractament dels objectes amb el suport del personal del Museu del Ter

Desinsectar: Eliminar el corc de la fusta.

Decapar:Treure la capa d’òxid, de pintura o d’impureses, formada sobre una superfície.

Consolidar: Endurir la fusta.

Polir: Fer llisa la superfície de la fusta o el ferro.

Hidratar: Posar oli o cera a la fusta per hidratar-la.

Envernissar: Recobrir l’objecte amb vernís per fer-lo més resistent a l’aire o a la humitat.

Durant el curs 2022-23 un grup de 6 alumnes ha afrontat la recuperació d’una part de la col·lecció d’eines del món rural de Joan Domènech, donació de la Família Domènech Subiranas. El treball s’ha desenvolupat amb una sessió setmanal de dues hores entre els mesos de febrer i maig de 2023. S’ha intervingut en 29 objectes d’aquesta col·lecció.

Han participat participat en aquesta edició els alumnes Gisela Fernández, Arnau Garcia, Jan Danés, Marc Tañà, Narcís Vila i Ruben Tangarife amb la Teresa Benet i en Jaume Serra del Museu del Ter.

Moltes gràcies!