Inici  /  Noticies   /  L’escola Puig-Agut rep un premi Baldiri pel recital “La fàbrica”

L’escola Puig-Agut rep un premi Baldiri pel recital “La fàbrica”

L’Escola Puig-Agut de Manlleu ha rebut un Premi Baldiri a projectes artístics en l’àmbit de la Llengua catalana que promou la Fundació Carulla. Aquests premis impulsen nous projectes educatius, liderats per centres educatius o per docents, que aportin solucions i respostes concretes mitjançant les arts al repte del foment de la llengua catalana com a espai de cohesió social.

Els alumnes de 6è de l’Escola Puig-Agut de Manlleu van treballar durant tot el curs 2021-2022 el poemari “La fàbrica” de Miquel Martí i Pol. Aquest treball va culminar amb un recital públic sobre aquest poemari a les sales d’exposició del Museu de Ter el dijous 19 i el divendres 20 de maig de 2022. Aquest projecte de l’escola manlleuenca ha comptat amb la col·laboració del Museu del Ter i de la Fundació Miquel Martí i Pol de Roda de Ter. Una de les activitats preparatòries i de coneixement del poeta i el seu context va consistir en una ruta des del Museu del Ter fins a La Fundació a Roda de Ter tot seguint el camí del riu i descobrint-ne el seu patrimoni natural i cultural. L’itinerari es va amanir amb un recital del poesia i va finalitzar a la casa del poeta, on a més de les visites ofertes per les educadores de la Fundació, els nois i noies van oferir un petit recital al bressol del poeta. El conjunt del projecte ha quedat recollit en un documental.
Aquesta activitat  estava emmarcada en el projecte “La fàbrica 50 anys”, de commemoració dels 50 anys d’aquest poemari.