Inici  /  Noticies   /  SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU 07

SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU 07

Al llarg de cinc dies, del 20 al 25 de Març, Manlleu celebra, a diferents espais de la població, entre els quals el Museu Industrial del Ter, tot un seguit d’actes i activitats sota un denominador comú el Medi Ambient.
El dimecres 21 de març a les 19.00h es farà l’acte de presentació a càrrec d’Amàlia Cordero, regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament de Manlleu. Àngeles Rojo, de l’àrea de sostenibilitat d’UNESCOCAT, serà l’encarregada de fer la conferència inaugural, sota el títol: “Estot del món 2007” , centrada en la urbanització del s.XXI i les seves conseqüències. En el transcurs de l’acte alumnes del centre IES Antoni Pous i Argila de Manlleu faran una xerrada sobre el “Control de la contaminació atmosfèrica a Manlleu” . Tanmateix, es farà l’entrega dels premis del concurs de dibuix “Estalvia aigua i energia!” destinat als alumnes d’ESO dels centres educatius de Manlleu.
EXPOSICIONS I UNITATS MÒBILS DE MEDI AMBIENT
– Mostra d’energies renovables, remolc de l’energia del Servei de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona.
Dates: Del 20 de març al 25 de març
Horari de visita:
Laborables de 10h a 13h
Matins de dissabte i diumenge de 10h a 14h
-L’energia a casa: eficiència energètica i energies renovables a la llar”
Dates: Del 21 de març a l’1 d’abril
Horari de visita:
de dimarts a divendres de 10h a 13h i de 16h a 19h
dissabte i diumenge de 10h a 14h
Emplaçament de totes les exposicions: Museu Industrial del Ter, passeig del Ter, s/n
TALLER “APROFITEM L’OLI DE CUINA: FEM SABÓ!”
Data: divendres 23 de març
Horari: de 10h a 12h
Lloc: Casal Cívic Frederica Montseny, avinguda Puigmal 137-139
Inscripcions al telèfon 93 851 56 84
SESSIÓ DE CONTES AMBIENTALS
-Presentació del llibre juvenil d’aventures: “El tresor del Ter”, a càrrec del seu autor Xavier Margenat
Data: dimart 20 de març a les 20h.
Lloc: Museu Industrial del Ter
Activitat organitzada pel Consorci Alba-Ter
-“Conta-gotes”, a càrrec de Jordi Palet.
Data: divendres 23 de març a les 18h
Lloc: Museu Industrial del Ter
Activitat inclosa dins la programació del MIT petit del Museu Industrial del Ter.
ACTIVITATS ADREÇADES EXCLUSIVAMENT A LES ESCOLES
Les escoles de Manlleu participen en la setmana ambiental assistint a un conjunt d’activitats i tallers:
– Estpectacles infantils sobre l’estalvi d’aigua i energia
– Inflable “recicla saltant”
– Tallers de compostatge
– Tallers d’estalvi energètic: cuinem amb forns solars
– Activitats a l’entorn de les exposicions
– Visites a la deixalleria, a l’estació de control de la contaminació atmosfèrica i a la depuradora d’aigües residuals de Manlleu.