Inici  /  Noticies   /  Declaren el Canal Industrial de Manlleu bé d’interès local

Declaren el Canal Industrial de Manlleu bé d’interès local

El canal industrial de Manlleu, construït entre 1841 i 1848, corre paral·lel a la façana fluvial del Ter al llarg de 1.900 m, amb una amplada mitjana de 6,5 m, al seu pas per la població. En el seu curs s’hi van arribar a aixecar set fàbriques tèxtils i un molí fariner. L’obra d’enginyeria hidràulica i els carrers i edificis que hi desemboquen mostren un magnífic paisatge industrial, motiu pel qual l’any 1999 va ser inclòs entre els Cent elements més característics de la industrialització catalana, en la catalogació elaborada pel Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.
Avui dia, el canal viu un procès de rehabilitació i de reforma que, incorporant la seva capacitat energètica, l’està transformant en un valor actiu del patrimoni industrial manlleuenc i de tot el Ter mitjà. Així, malgrat la desaparició d’algunes de les principals fàbriques originàries, encara podem fer un recorregut pel seguit d’elements que taquen el teixit urbà del Baix Vila. El fet d’haver-se convertit en patrimoni de titularitat pública ha possibilitat la intervenció sobre aquesta emblemàtica peça en un seguit d’intervencions (àrea de les Hortes, àrea dels Rentant i àrea de can Sanglas (actual Museu Industrial del Ter) que impulsen la posada en valor del canal més emblemàtic de la primera industrialització a Catalunya.
Actualment el Museu Industrial del Ter, promou la recuperació patrimonial del conjunt del Canal Industrial, i organitza visites amb guies pels seus elements més emblemàtics.