Inici  /  Noticies   /  ANEM A L’HORT 2ON CURS TEÒRIC I PRÀCTIC D’HORTICULTURA A L’HORTA DE CAN SANGLAS

ANEM A L’HORT 2ON CURS TEÒRIC I PRÀCTIC D’HORTICULTURA A L’HORTA DE CAN SANGLAS

L’any passat es va celebrar, amb una gran èxit de participació, el curs teòric i pràctic d’horticultura a l’horta de Can Sanglas (al costat del Museu Industrial del Ter). La bona acollida del curs ha propiciat que aquest any la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Manlleu i el Museu Industrial del Ter, amb la col·laboració del Grup de Defensa del Ter, continuï la iniciativa amb una segona edició.
El curs va començar el passat 17 de febrer amb la primera de les nou sessions que s’impartiran, els dissabtes al matí cada quinze dies, Pere Crosas, professor de biologia de l’Institut Antoni Pous de Manlleu, amb la col·laboració de Miquel Bonet, tècnic en agricultura ecològica. El curs vol continuar amb la filosofia de la primera edició, és a dir, acostant l’horticultura de forma pràctica a tots aquells que hi estiguin interessats, però al mateix temps recuperant puntualment unes pràctiques i un paisatge propis del nostre entorn.
La darrera sessió del curs es farà el 9 de juny, però els alumnes podran continuar treballant a les parcel·les fins que s’hagi fet la collita dels espais treballats.
CONTINGUTS DE LES SESSIONS TEÒRIQUES:
– Característiques i estructura del sòl per a un bon conreu de plantes hortícoles.
– Importància de la fauna i microorganismes del sòl. El seu metabolisme indispensable pel creixement de les plantes.
– Fertilització del sòl en l?agricultura biològica.
– Les herbes que creixen en els horts.
– Plantes hortícoles i, les seves formes de reproducció.
– El compostatge casolà i les restes del conreu de l?hort.
– Les causes del parasitisme, resistència de les plantes i tractaments.
– Plantes culinàries i medicinals.
– Normes del conreu biològic.
– Introducció a la permacultura.
Aquest curs d’horticultura, del qual ara es posa en marxa la segona edició, és un pas previ a la posada en marxa de futurs horts comunitaris a Manlleu, projecte en el qual està treballant la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Manlleu.